ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه مدیرانی هستند که واقعاً دلسوزانه و با صداقت در حال کار کردن هستند و مدیرانی هم هستند که عرضه مدیریت ندارند و با سفارش و توصیه آمده‌اند، گفت: در سخنرانی‌هایمان نباید آدرس غلط به مردم بدهیم، اعتقاد ما بر این نیست که بگوییم فضای مجازی را ببندید، دولت وظیفه دارد آن را کنترل کند.

به گزارش فارس وی افزود: ما انسان هستیم و خداوند به انسان عقل داده است، به این دنیا نیامده‌ایم که زندگی حیوانی داشته باشیم، اگر قرار بود مثل حیوان رفتار کنیم، مثل حیوان آفریده می‌شدیم.

دادستان کل کشور با عنوان اینکه آزادی را می‌توان به‌ دو صورت دید، گفت: عده‌ای مسئله آزادی را بیان می‌کنند، یا آزادی مطلق را باید انتخاب کرد که مثل حیوان می‌ماند و بی‌بندوباری است یا آزادی دیگری که اسلام می‌گوید و در بندگی خدا خلاصه شده است، کسی که بنده خدا شد از همه قیود آزاد است.

حجت الاسلام منتظری بیان داشت: آیا آزادی یعنی رها کردن هر چیزی؟ یعنی بگوییم خانم‌ها هرچه می‌خواهند بپوشند، هر آرایشی بخواهند انجام دهند، آیا این اسلام است؟ 

دادستان کل کشور، یکی از اختلافات اساسی اسلام با جریان سکولار، غرب‌گرا، فمنیست و امثال آنها را در موضوع آزادی دانست و گفت: ما می‌گوییم فضای مجازی را باید کنترل کرد، اما رئیس جمهور می‌گوید باید آنها را رها کنید، مردم آزاد هستند و باید خودشان انتخاب کنند.

منتظری تصریح کرد: اما آیا وظیفه حکومت این نیست که بگوید این فضای مجازی که این‌چنین رها است و هر فسادی در آن وجود دارد، را مدیریت کنیم؟

این مقام ارشد قضایی با تشبیه پهنای باند و فضای مجازی به جاده و وسایل نقلیه گفت: حرف ما به مسوولان دولت این است که شما برای مردم و کشور جاده می‌سازید، آیا این وسیله نقلیه را بی‌شناسنامه رها می‌کنید؟ چطور برای اتومبیل مردم، پلاک و شناسنامه می‌گذارید و تخلفات را با دوربین ثبت می‌کنید.

وی ادامه داد: جاده‌ای با‌ عنوان اتوبان اینترنت درست شده است و پهنای باند در اختیار این فضاهای مجازی گذاشته می‌شود، ما می‌گوییم اجازه دهید این پهنای باندی که در اختیار فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است مدیریت شود و کسی که بخواهد داده‌ای بگذارد، معلوم باشد کیست و کجاست؟ رها که شود وضعیت همین می‌شود، این چه نوع آزادی است؟

منتظری با بیان اینکه بیشتر کلاهبرداری‌هایی که امروز در فضای مجازی صورت می‌گیرد از طریق تلگرام است، تصریح کرد: در سخنرانی‌هایمان نباید آدرس غلط به مردم بدهیم، اعتقاد ما بر این نیست که بگوییم فضای مجازی را ببندید، دولت وظیفه دارد آن را کنترل کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">