ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آژانس ملی مبارزه با جرائم (ان سی ای) انگلیس روز چهارشنبه هشدار داد که هکرها موفق شده اند با استفاده از یک بدافزار، میلیون ها پوند از حساب های بانکی در این کشور سرقت کنند.

به گزارش ایرنا، این آژانس امنیتی اعلام کرده است، مجرمان سایبری تاکنون توانسته اند با آلوده کردن هزاران دستگاه رایانه در سراسر انگلیس با استفاده از یک کرم رایانه ای (بدافزار)، مبلغ 20 میلیون پوند را از حساب های بانکی این کشور بدزدند.

براساس گزارش آژانس ملی مبارزه با جرائم انگلیس، هکرها در این حمله رایانه ای از کرم رایانه ای به نام «دریدکس ' که به نام ها ' بوگات ' و کریدکس' نیز شناخته می شود و در اروپای شرقی به صورت بسیار ماهرانه توسعه یافته است، استفاده می کنند.
آژانس ملی مبارزه با جرائم انگلیس گفته است که در حال حاضر با همکاری ماموران پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) برای شناسایی عاملان این سرقت اینترنتی تلاش می کند.»
این آژانس با اشاره با اینکه این بدافزار معمولاً به شکل ایمیل های عادی ارسال و پس از باز شدن آنها توسط کاربر رایانه را آلوده می کند، به کاربران اینترنتی برای محافظت از اطلاعات شخصی بانکی خود در برابر سارقان اینترنتی هشدار داده است.
آژانس ملی مبارزه با جرایم (ان سی ای) که نسخه انگلیسی 'اف بی آی ' آمریکا است، تخمین می زند که هزاران رایانه در این کشور که بیشتر آنها دارای سیستم های ویندوز هستند، به این بدافزار آلوده شده اند.
براساس گزارش های منتشرشده از سوی منابع انگلیسی، هکرها با استفاده از بدافزار 'دریدکس' تاکنون توانسته اند با دستیابی به جزییات حساب های بانکی، اقدام به سرقت پول از افراد و شرکت های تجاری در سراسر جهان بکنند.
این منابع گفته اند که یک تلاش بین المللی با همکاری 'یورپول'، دستگاه جاسوسی 'ستاد ارتباطات انگلیس ' و مقامات کشور اروپای شرقی مولداوی، برای مبارزه با این تبهکاران سایبری در حال صورت گرفتن است.

  • ۹۴/۰۷/۲۴

هکرها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">