ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دستورالعمل تبلیغات اینترنتی ابلاغ شد

| يكشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۰۵:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

کمیته مرکزی سازمان‌های تبلیغاتی کشور، دستورالعمل ساماندهی آگهی‌ها و فعالیت‌های تبلیغاتی در فضای مجازی را با هدف صیانت از حقوقِ مخاطب و تأمین سلامت محتوایِ آگهی‌هایِ تبلیغاتی، تصویب و ابلاغ کرد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دستورالعمل ساماندهی آگهی‌ها و فعالیت‌های تبلیغاتی که چندی پیش در کمیته مرکزی سازمانهای تبلیغاتی کشور تصویب شده بود توسط معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد.

مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل بر عهده دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی با همکاری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

بر اساس این دستورالعمل، رسانه‌­های تبلیغاتی برخط، رسانه­‌های کاربرمحور تبلیغاتی، پیام­‌گستران و دارندگان صفحات و کانال­‌هایی که فعالیت اصلی آن‌ها تبلیغات است، برای پذیرش و انتشار آگهی در فضای مجازی باید مجوز کانون آگهی و تبلیغاتی دریافت کنند و رسانه‌های برخط، دیگر رسانه‌­های کاربر محور، صفحات و کانال­‌ها و افراد تاثیرگذار و موتورهای جستجو  برای پذیرش و انتشار آگهی باید از طریق اخذ مجوز کانون یا از طریق کانون‌ها اقدام نمایند.

این دستورالعمل در 4 ماده، 39 بند و 3 تبصره در راستای تحقق اهداف طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات مصوب شورای عالی فضای مجازی و اجرای بند ­16 ­ماده­ 2 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ ­و ارشاد اسلامی، آیین­‌نامه تاسیس و نظارت بر نحوه­ کار و فعالیت کانون­‌های آگهی و تبلیغاتی و ماده 3 آیین­‌نامه ساماندهی توسعه رسانه­‌ها و فعالیت­‌های ­فرهنگی ­دیجیتال مصوب هیأت وزیران، تصویب و ابلاغ شده است.

  • ۹۹/۰۹/۳۰

وزارت ارشاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">