ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایالات متحده ابتدا باید توضیح دهد که حملاتش به تاسیسات هسته ای ایران چگونه با اصولی که جان کری، وزیر امور خارجه، از پایبندی به آن در فضای مجازی و رفتار مسئولانه در این حیطه، سخن به میان آورده، مطابق است.»
 مجله آمریکایی تایم (TIME) با انتشار یادداشتی به قلم "جک گلدسمیت" از مقامات دولت آمریکا در دوره جرج بوش، در صفحه اینترنتی خود، از دورویی آمریکا در محکوم کردن هکرهای ایرانی سخن به میان آورده است.
به گزارش یو اس نیوز، آمریکا هفت هکر ایرانی را به جرم نفوذ در سیستم بانکی این کشور مورد پیگرد قضایی قرار داد. بر همین اساس، احمد فتحی، حمید فیروزی، امین شکوهی، محمد صادق احمدزاده، امید غفاریان، سینا کیسر و نادر ساعدی به دلیل آنچه که مقامات آمریکایی حمله به ۴۶ نهاد مالی و سد نیویورک عنوان می‌کنند، مورد پیگرد از طریق FBI قرار گرفتند.
مقامات امنیتی اف بی آی مدعی هستند به احتمال فراوان این افراد در داخل ایران هستند و برای سازمان اطلاعات تهران کار می کنند. این هکرها به زیرساخت های آمریکا حمله و قصد انجام عملیات خرابکارانه در شهرهای بزرگ این کشور مانند نیویورک داشتند. یکی از مقامات ارشد اف بی آی مدعی شد این هفت هکر ایرانی از طرف سپاه پاسداران ایران مورد حمایت هستند. این هکرهای ایرانی از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ دهها حمله سایبری به نهادهای مالی آمریکا انجام دادند. با این وجود، مقامات امنیتی آمریکا اعلام کردند به احتمال فراوان آنها در بدست آوردن اطلاعات ناکام مانده اند. حملات هکرهای ایرانی میلیون های دلار به شرکت های مالی آمریکا برای بازسازی خود هزینه تحمیل کرد. 
در ادامه، این گزارش آمده است: حمید فیروزی، یکی از بهترین هکرهای ایرانی موفق شد به سیستم نگهداری سد "بومن اونیو" که در ۲۰ مایلی شهر نیویورک قرار دارد نفوذ کند. این نفوذ سایبری می توانست به فیروزی (به وسیله تغییر سطح آب) برای نابودی سد و ایجاد فاجعه انسانی کمک کند. 
بر طبق این ادعا این افراد برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کار می‌کرده‌اند و موسسات مالی از جمله بانک مرکزی آمریکا، شرکت و بورس اوراق بهادار نیویورک، بورس نیویورک و نزدک، و همچنین AT & T و سد نیویورک را هک کرده‌اند
در  یادداشت مجله تایم آمده است: «وزارت دادگستری آمریکا روز پنج شنبه ۷ ایرانی را به جرم حمله به ۴۶ شرکت آمریکایی طی سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ محکوم کرد.
کارشناسان معتقدند که این حملات برای تلافی حمله سایبری آمریکا به تاسیسات غنی سازی اورانیوم اصلی ایران صورت گرفته است و آژانس امنیت ملی آمریکا سال ها شبکه های کامپیوتری ایران را برای نفوذ و خرابکاری احتمالی هدف قرار داده بوده است.
در صورتی که این اظهار نظر کارشناسان صحیح باشد، در واقع حمله ایران برای تلافی حملات سایبری آمریکا به زیرساخت های هسته ای این کشور بوده است و شناخته شدن هکرهای ایرانی هم به این علت است که آژانس امنیت ملی آمریکا پیش از این در شبکه های اینترنتی ایران نفوذ کرده بوده است. پس محکومیت هکرهای ایرانی توام با دورویی و مزورانه به نظر می رسد.»
"جک گلدسمیت" در ادامه عنوان می کند: «اساسا کیفرخواست های آمریکا می تواند قابل قبول باشد؟ در صورتی که ایران کیفرخواستی علیه افسران آژانس امنیت ملی آمریکا که بنابر گزارشات، در پشت پرده نفوذ و حمله به تاسیسات هسته ای ایران قرار داشته اند، صادر نماید، آمریکا چه پاسخی برای گفتن دارد؟ آمریکا چگونه می تواند بین حمله خود به تاسیسات هسته ای ایران و حملات سایبری ایران به زیرساخته های آمریکا که درجواب به آن ها بوده، تمییز قائل شود؟
ایالات متحده ابتدا باید توضیح دهد که حملاتش به تاسیسات هسته ای ایران چگونه با اصولی که جان کری، وزیر امور خارجه، از پایبندی به آن در فضای مجازی و رفتار مسئولانه در این حیطه، سخن به میان آورده، مطابق است.»
در همین راستا، خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیوز (Sputnik) در گزارشی تحت عنوان "متجاوز واقعی در فضای سایبری کیست؟/ دورویی آمریکا در پرونده هکرهای ایرانی" موضعی مشابه در قبال این مطلب اتخاذ کرده است.
اسپوتنیک ضمن مصاحبه با "اریک درایتسر" تحلیلگر مسائل سیاسی، می نویسد: «موضوع محکومیت ۷ هکر ایرانی توسط وزارت دادگستری آمریکا به ایجاد تنش هایی در آمریکا انجامیده و برخی تلاش دارند از این طریق، توافق هسته ای را تضعیف نمایند.
روشن است که تمامی کشورها به خوبی می دانند که یکی از عناصر جدید در جنگ، جنگ امنیت سایبری است و روسیه، آمریکا، فرانسه، آلمان و همه کشورها مشغول توسعه توانایی های دفاع سایبری خود هستند. اما در این میان، واشنگتن با تلاش برای محکوم کردن ایران و برچسب "متجاوز در فضای سایبری" زدن به این کشور با ادعای فعالیت تیم های هکری که به صورت دائم برای نفوذ به امنیت سایبری ایالات متحده تلاش می کرده اند، دو رویی خود را به نمایش گذاشته است؛ چرا که این آمریکایی ها بودند که ابتدا ایران را مورد حمله سایبری قرار دادند.
به نظر می رسد حمله سایبری آمریکا با کمک اسرائیل که نزدیک ترین متحد ایالات متحده در مسئله جنگ سایبری است، طی سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به ایران، اولین استفاده از سلاح سایبری باشد؛ حمله ای که برای تخریب برنامه انرژی هسته ای ایران مورد استفاده قرار گرفته است. اگر بحث استفاده از سلاح سایبری باشد، باید گفت آمریکا و اسرائیل در خط اول آن قرار دارند.»(منبع:جام نیوز)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">