ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دولت در جمع‌آوری ماهواره‌ها دخالتی ندارد

| سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۸۵، ۰۱:۴۴ ق.ظ | ۰ نظر

نشست هفتگی «غلامحسین الهام» سخنگوی دولت، صبح روز دوشنبه با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در آستانه فرارسیدن هفته‌ی دولت به منوال همیشه در ساختمان معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری با محوریت پرسش‌هایی در ارتباط با نامه اخیر وی به دادستان تهران مبنی بر پیگرد حقوقی منابع انتشار اخبار کذب علیه دولت، برگزار شد.

در این جلسه خبرنگاری از سخنگوی دولت پرسید: اخیرا شاهد جمع‌آوری آنتن‌های ماهواره بوده‌ایم، همچنین بررسی قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره را در مجلس داریم، ‌از طرف دیگر برخی از نمایندگان معتقدند استفاده از ماهواره باید هدایت‌شده باشد، حال نظر دولت در این ارتباط با توجه به این‌که شما در مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود چندی پیش گفته بودید که دولت برنامه‌ای برای جمع‌آوری ماهواره‌ها ندارد، چیست؟.
الهام جواب داد: در مورد ماهواره‌ها آن مطلبی را که شما می‌گویید در ذهن ندارم. در ضمن این بحث ممنوعیت ماهواره‌ها یک قانون است و کسی حق ندارد بگوید قانون را قبول ندارم. در مقام اجرا همه موظف به اجرای قانون هستند و همه‌ی دستگاهها نسبت به قانون تکلیفشان مشخص است، ما نیز به عنوان یک دستگاه اجرایی فقط قانون را اجرا می‌کنیم. البته یک مسأله به صرف قانون تمام نمی‌شود و به برنامه‌ریزی و ایجاد ساختار مناسب و شبکه‌ی اجرایی مناسب نیاز دارد.
وی افزود: دولت در بحث جمع‌آوری ماهواره‌ها دخالتی نداشته است.
الهام ادامه داد: البته باید توجه داشت که یک قانون دارای ابعاد مختلفی است که باید برای اجرای آن به آنها توجه کرد، مثلا در قانون وارد شدن به حریم خانه‌ی افراد درست نیست و باید حریم افراد رعایت شود. ما معتقدیم باید قانون به صورت جامع و با رعایت حقوق شخصی افراد اجرا شود. دولت از دستگاههای اجرایی، اجرای دقیق و عمیق قانون را می‌خواهد.
وی گفت: حوزه‌ی ماهواره در اختیار قوه‌ی قضاییه و ضابطان آن است، آنچه اجرا می‌شود نیز یک روند قضایی است که تابع قوه‌ی قضاییه است.
سخنگوی دولت تصریح کرد: ما در مورد مقوله‌ی فرهنگ دارای نگاهی وسیع، فراگیر و عمیق‌ هستیم، ولی به قانون نیز احترام می‌گذاریم و همانطور که گفتم دولت در بحث جمع‌آوری ماهواره‌ها نقشی نداشته و این امر مربوط به فعالیتهای دستگاه قضایی و انتظامی است.
بر اساس این گزارش جلسه‌ی سخنگوی دولت این هفته کمی طولانی‌تر از جلسات قبل شد و سخنگو با سعه‌ی صدر بیشتری به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

  • ۸۵/۰۵/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">