ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رابطه ضعیف وزارت ارتباطات با مجلس

| دوشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

علی اصلان شهلا- هرچند وزارت ارتباطات رای نیاوردن اخذ عوارض از اینترنت را به حساب خود نوشت، اما نگاهی به سیر کلی این ماجرا نشان می دهد، ارتباط این وزارتخانه با مجلس ضعیف بوده و باید به طور ویژه ای تقویت شود.
در درجه اول در کمیسیون تلفیق وزارت بهداشت، بدون هماهنگی با دولت و بدون هماهنگی با وزارت ارتباطات لابی کرده و پیشنهاد اخذ عوارض از اینترنت را مطرح می کند. 
حداقل انتظار این است که کمیسیون تلفیق نظر وزارت ارتباطات یا حداقل یک نفر را که به این مقوله تخصصی تسلط دارد، بپرسد. اما این اتفاق نمی افتد و الحاقیه اخذ عوارض از هر «مگابیت» اینترنت تصویب می شود.
به این ترتیب مصوبه ای که می تواند تمام تلاش های سه ساله وزارت ارتباطات برای کاهش قیمت اینترنت را به باد دهد، در آستانه تصویب قرار می گیرد. با این حال وزارت ارتباطات کوچک ترین اظهارنظری در این خصوص نمی کند و مذاکرات روز گذشته مجلس نیز نشان می دهد درباره این مصوبه حداقل با اعضای کمیسیون تلفیق و رییس مجلس از سوی وزارت ارتباطات گفت وگویی صورت نگرفته است. مصداق بارز این ادعا آنجایی است که علی لاریجانی رییس مجلس درباره تفاوت مگابیت و مگابایت می پرسد، نماینده ای از دور فریاد می زند این دو تا با هم فرقی ندارد و سخنگوی کمیسیون تلفیق می گوید ظاهرا این ها با هم
 فرق دارند.
البته خوشبختانه ظاهرا لابی وزارت ارتباطات در دولت قوی تر از لابی وزارت بهداشت است و نماینده دولت در مجلس بین این دو وزارتخانه طرف وزارت ارتباطات را گرفت و با این طرح مخالفت کرد. نمایندگان مجلس هم نشان دادند افزایش قیمت اینترنت در مجلس خریدار ندارد حتی اگر بحث توسعه سلامت مردم در میان باشد.
با این حال به نظر می رسد وزارت ارتباطات باید در بحث ارتباط با نمایندگان مجلس فعال تر عمل کند تا در آینده شاهد اقدام مشابه از سوی دیگر وزارتخانه ها برای سهم خواهی از درآمد اینترنت نباشیم. (منبع: روزنامه فناوران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">