ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راهنمای انتخاب رنگ برای موبایل

| جمعه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۰۴:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

سمیه مهدوی - همین ابتدای متن باید تاکید شود که رنگ یک موضوع کاملا سلیقه‌ای است که بسته به سن، جنسیت، فرهنگ، باورها، وضعیت اقتصادی و سایر عوامل فردی می‌تواند متغیر بوده و البته نظر همه محترم است.

در دنیای امروز تلفن همراه در میان بسیاری از کاربران دنیا تنها یک وسیله برای ارتباط نیست و گوشی‌ها نیز مثل ماشین‌ها بخشی از دنیای مد و فشن شده‌اند و از این رو مشتری‌ها نیز با توجه به طیف گسترده گوشی‌های موبایل و رنگ‌ها، ظاهر را نیز مد نظر قرار می‌دهند.

البته این موضوعیست که از نگاه تولیدکنندگان گوشی نیز مغفول نمانده و آنها بر اساس تجربیات موفق و ناموفق خود در فروش گوشی‌هایی با یک مدل اما با رنگ‌های متفاوت، دریافته‌اند که بعد از تعیین مدل گوشی، رنگ یک شرط بسیار مهم و لازم به شمار می‌رود. به این مفهوم که هیچ کاربری بعد از رسیدن به مدل مورد نظر خود انتخاب رنگ را به فروشنده واگذار نمی‌کند و هرگز حق انتخاب رنگ را نادیده نمی‌گیرد.

اما واقعیت این است که نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که این رنگ مشکی است که به قولی رنگ عشق‌گوشی‌ها محسوب می‌شود و تقریبا در تمام نقاط دنیا نیز با اقبال بیشتری مواجه است. اما چرا چنین است؟

قبل از هر چیز بد نیست یک واقعیت را نیز بدانید. آن واقعیت می‌گوید، شما بدون توجه به این مطلب و سفارش هر شخص دیگری و حتی تجربیات گذشته خودتان، اگر در نگاه اول مجذوب رنگ یک گوشی شوید، کار تمام است و به احتمال بسیار زیاد همان گوشی را انتخاب خواهید کرد. اصولا در آن لحظه تمام پند و اندرزها به قسمت سانسورگاه مغز می‌رود. درست مثل اتفاقی که برای بعضی جوانان در هنگام انتخاب همسر رخ می‌دهد!

حالا برویم سراغ اصل مطلب، یعنی نکاتی برای انتخاب رنگ گوشی مورد نظر.

  1. واقعیت آن است که بر اساس یک قاعده نانوشته رنگ مشکی حسی از محبوبیت و حرفه‌ای بودن را ایجاد می‌کند.
  2. رنگ مشکی برای کاربرانی که از دیدن فیلم و عکس لذت برده و اهل بازی‌های طولانی هستند، رنگ مناسبی است و در حاشیه گوشی مشکلی برای دید ایجاد نمی‌کند. البته به همین دلیل است که چارچوب و بدنه تقربیا تمام تلویزیون‌ها نیز مشکی است.
  3. اگر قصد خرید یک گوشی داشته باشید که حاشیه‌هایی بسیار باریک دارند، اصولا رنگ‌های تیره‌تر انتخاب بهتری هستند چون در کنار روشنایی صفحه نمایش می‌توانند ظرافت گوشی را بیشتر نشان بدهند.
  4. رنگ‌های سفید و روشن اصولا بعد از استفاده‌های زیاد فرسوده شده و ظاهری کهنه را به گوشی می‌دهند.
  5. اما اگر یک گوشی می‌خرید که بدند آن فلزی است، رنگ‌های روشن و سفید انتخاب بهتری است چون باعث انعکاس رنگ‌ها شده و حس بهتری ایجاد می‌کنند. در حالیکه گوشی‌هایی با بدنه فلزی مشکی فرق چندانی با پلاستیکی‌ها ایجاد نمی‌کند.
  6. در همین راستا یعنی انتخاب رنگ روشن برای گوشی‌هایی با بدنه فلزی باید این موضوع را نیز اضافه کرد که خط و خش روی رنگ‌های روشن کمتر خودنمایی می‌کند. مثل ماشین‌های با بدنه سفید که خط و خش‌ها چندان پیدا نیستند.
  7. در مورد گوشی‌هایی با بدنه فلزی البته یک واقعیت دیگر نیز وجود دارد. فلزهایی مثل آلومینیوم اصولا رنگ‌های روشن دارند، اما گوشی‌هایی با بدنه فلزی مشکی‌رنگ اصولا با رنگ‌آمیزی به این شکل درآمده‌اند.
  8. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید لوازم شخصی‌شان مثل گوشی رنگ‌های چشمگیری داشته باشد و جلب توجه کند، در این صورت نیز گوشی مشکی انتخاب شما نخواهد بود.
  9. گوشی‌های با رنگ مشکی اصولا چندان جلب توجه نمی‌کنند، شاید به همین جهت است که در مورد آیفون‌ها این رنگ رزگلد است که بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد چراکه حس خاصی به کاربران اپل می‌دهد. با تمام این تفاسیر اما بد نیست بدانید وضعیت فروش گوشی‌ها بر اساس رنگ در دنیا چگونه است. همانطور که ذکر شد، رنگ مشکی با اختلاف بسیار زیادی در صدر انتخاب کاربران دنیای گوشی قرار گرفته و 42درصد انتخاب خریداران گوشی را شامل می‌شود.

بعد از رنگ مشکی، رنگ مقابل آن یعنی سفید است که با 13 درصد در جایگاه دوم انتخاب خریداران گوشی قرار دارد.

در مقام سوم اما دو رنگ پا به پای هم پیش می‌روند، طلایی و نقره‌ای. این دو رنگ با اختلاف کمی از رنگ سفید 12 درصد انتخاب کاربران را به خود اختصاص داده‌اند.

از آنجا که طیف رنگ گوشی‌ها به ویژه در سال‌های اخیر تنوع بیشتری پیدا کرده، در مقام چهارم این رنگ آبی است که مورد توجه بوده است.

بعد از رنگ آبی و البته با اختلاف نه چندان زیادی رنگ طوسی پنجمین انتخاب کاربران بوده است. و در نهایت این که بعد از رنگ طوسی، رنگ قرمز و صورتی قرار دارند.

سایر رنگ‌ها نیز بعد از قرمز و صورتی کمترین میزان استقبال را داشته‌اند. (منبع:عصرارتباط)

  • ۹۵/۱۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">