ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون وزیر کار با اشاره به راه اندازی دو سامانه «بارگذاری قراردادهای کار»و«ثبت الکترونیکی دادخواست کارگران»از پایان هفته جاری، گفت:تعرفه دریافت نام کاربری از دفاتر پیشخوان فردا نهایی می شود.

احمد مشیریان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت راه اندازی سامانه جامع روابط کار گفت: این سامانه توسط وزارت کار آماده است و قرار بود از اردیبهشت ماه راه اندازی شود اما بعد از بخشنامه دولت مبنی بر اینکه تشکیل پرونده راه اندازی این سامانه باید از طریق دفاتر پیشخوان انجام شود، با سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات تفاهم نامه ای منعقد شد تا مقدمات ثبت نام کارگران و کارفرمایان برای دریافت نام کاربری در سامانه جامع روابط کار از طریق دفاتر پیشخوان فراهم شود.

وی با بیان اینکه تعیین تعرفه ثبت نام کارگران و کارفرمایان در دفاتر پیشخوان باید از سوی سازمان تنظیم مقررات اعلام شود گفت: با توجه به اینکه از ما درخواست شده تا نرخ پیشنهادی خود را اعلام کنیم، تعرفه ۲۵۰۰ تومان را برای ثبت پیشنهاد دادیم که البته نظر آنها حدود ۵ هزار تومان است. با این حال قرار است فردا سازمان تنظیم مقررات تعرفه نهایی ثبت نام کارگران و کارفرمایان را تعیین و به ما ابلاغ کنند.

معاون امور روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در صورت تعیین تعرفه، فعالیت سامانه جامع روابط کار از اواخر هفته جاری در کل استان تهران و از دو هفته آینده در چهار استان البرز، قزوین، اردبیل و سمنان به طور آزمایشی آغاز می شود.

مشیریان گفت: آنچه که در فاز نخست  این سامانه در دستور کار قرار می گیرد نخست سامانه آپلود قراردادهای کار از سوی کارفرمایان و در بخش کارگری هم سیستم ثبت دادخواست از سوی کارگران است تا نیازی به مراجع حضوری برای ثبت شکایات خود نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سامانه جامع روابط کار از سال گذشته رونمایی شد که ذیل این سامانه حدود ۳۰ نرم افزار برای تسهیل و ثبت روابط بین کارگر و کارفرما از طریق سیستم پیش بینی شده است. از جمله مهمترین ویژگی های این سامانه ثبت الکترونیکی شکایات کارگران بدون مراجعه حضوری است. همچنین در قالب این سامانه کارفرمایان ملزم به بارگذاری قراردادهای کار می شوند که امکان رصد و پایش وضعیت قردادهای موقت و سفید فراهم می شود.

پس از تعیین تعرفه ثبت نام در دفاتر پیشخوان از سوی سازمان تنظیم مقررات، کارگران و کارفرمایان باید با یکبار مراجعه به این دفاتر نسبت به دریافت نام کاربری و رمز خود اقدام کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">