ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به گزارش گروه ان‌ویدیا کم‌تر از یک درصد رایانه‌های جهان آن قدر قوی هستند که بتوانند فناوری لازم برای واقعیت مجازی را اجرا کنند. یعنی واقعیت مجازی فراتر از قابلیت‌های بیش 99 درصد رایانه‌های جهان در سال 2016 است.

طبق گزارش این گروه، فقط 13 میلیون رایانه می‌توانند فناوری پیشرفته‌ لازم برای گوشی‌های واقعیت مجازی مثل "آکولوس ریفت" و "اچ‌تی‌سی وایو" را پشتیبانی کنند.

گوشی‌های واقعیت مجازی "ریفت"، "وایو" و "سونی" قرار است در سه ماه نخست سال جاری میلادی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرند و برخی از آنها دریافت پیش‌سفارش را هم شروع کرده‌اند.

برای نمایش تصاویر واقعیت مجازی به صورت واضح که حدود 90 قاب در ثانیه است کارت‌های گرافیکی قوی مثل "جی‌فورس 970 ان‌ویدیا" یا "رادئون 290 ای‌ام‌دی" لازم است در حالی که رایانه‌های کیفی عادی قابلیت پشتیبانی 30 قاب در ثانیه را دارند. تأخیر یکی از مشکلات گریبان‌گیر گوشی‌های واقعیت مجازی است. تأخیر بین حرکت سر و گرد هم آمدن مجدد پیکسل‌ها در صفحه نمایش که باعث می‌شود بین آنچه چشم می‌بیند و گوش داخلی که حرکت را تشخیص می‌دهد ناهماهنگی رخ دهد و حالت تهوع در کاربر رخ دهد.

واقعیت مجازی از بخش‌های مهم نمایشگاه لوازم الکترونیکی(CES) هم بود و در آن سه بازیگر اصلی این حوزه حضور داشتند و مایکروسافت هم گوشی واقعیت افزوده‌ خود به نام هولولنز را عرضه کرد. حدود 40 شرکت انواع محصولات واقعیت مجازی را عرضه می‌کنند که به گزارش خبرگزاری بلومبرگ 77 درصد بیشتر از سال 2015 است.

طبق پیش‌بینی کارشناسان، پلی‌استیشن واقعیت مجازی از دیگران پیشی می‌گیرد و پرفروش‌ترین خواهد بود زیر احتمالاً هم قیمت ارزان‌تری دارد و هم متکی به شبکه‌ جاافتاده‌ی بازی پلی‌استیشن است. به طوری که پیش‌بینی می‌کنند تا پایان سال جاری میلادی بیش از هفت میلیون گوشی واقعیت مجازی در دست کاربران باشد. قیمت ریفت را حدود 1500 دلار پیش‌بینی کرده‌اند اما قیمت وایو و گوشی واقعیت مجازی پلی‌استیشن هنوز مجهول باقی مانده است.(عصرارتباط)

  • ۹۴/۱۲/۰۵

واقعیت مجازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">