ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تکذیب واگذاری رایتل به ستاد فرمان امام

| يكشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۳۱ ق.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی از برگزاری سه مزایده عمومی خبر داد و گفت: برای واگذاری سهم شرکت رایتل نیز با ستاد اجرای فرمان امام خمینی(ره) به تفاهمی دست یافته‌‌ایم.
به گزارش ایلنا، مرتضی لطفی، مدیر عامل شستا از مزایده عمومی سه شرکت زیر مجموعه‌ شستا خبر داد و گفت: سه واحد تولیدی و صنعتی «لطیف»، «حریر» و «شیرین دارو» به مزایده عمومی گذاشته شد.
وی ادامه داد: با فولاد خوزستان نیز برای واگذاری فولاد اکسین تفاهمنامه‌‌ای امضا کرده‌ایم.
مدیرعامل شستا افزود: همچنین برای واگذاری سهم شرکت رایتل نیز با ستاد اجرای فرمان امام خمینی(ره) به تفاهمی دست یافته‌‌ایم.
بر اساس برنامه خروج از بنگاهداری شستا، قرار است شمار هلدینگ‌‌‌‌‌های تامین اجتماعی از ۹ به ۵ هلدینگ شامل نفت و گاز، دارو، بانک، بیمه و فناوری نوین کاهش یابد.

 

مدیریت پیمان به کجا رسید؟
واگذاری سهام شرکت رایتل پس از برون‌سپاری مدیریت آن قوت گرفت.

اواخر اردیبهشت ماه سال جاری و پس از گذشت سه ماه از اعلام فراخوان شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی برای واگذاری مدیریت شرکت رایتل در قالب «مدیریت پیمان»، سرانجام در حاشیه مراسم معارفه مدیر عامل جدید این اپراتور ارتباطی به شکل ضمنی از مدیریت پیمان نیز رونمایی شد.

شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در آخرین ماه سال گذشته با قید شروطی اقدام به ارائه فراخوانی برای برون‌سپاری مدیریت اجرایی اپراتور سوم ارتباطی منتشر کرد و گفت: «شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در چارچوب رعایت قوانین و مقررات حاکم و برای اصلاح ساختارهای شرکت رایتل به عنوان اپراتور سوم همراه، توانمندسازی این بنگاه اقتصادی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های این اپراتور، اداره اجرایی این اپراتور را در قالب قرارداد پیمان مدیریت به مدت سه سال به اشخاص واجد صلاحیت واگذار می‌کند.»
به گزارش تسنیم، مدیریت پیمان (Management Contracting) همانطور که از نامش بر می‌آید روشی است که در آن کارفرما، یک شرکت یا یک شخص را تعیین می‌کند تا مدیریت اجرای پروژه را بر عهده گیرد؛ بنابراین تعیین روش‌های اجرای پروژه، تعیین چارت سازمانی و استخدام نیروها بر عهده پیمانکار است.
در این روش پیمانکار بابت مدیریت پروژه درصدی از هزینه‌های انجام شده را دریافت می‌کند؛ این هزینه‌ها معمولا شامل هزینه تهیه موارد قرارداد و هزینه اجرا است ولی قبل ازهزینه‌های صورت گرفته باید توافق طرفین درنظر گرفته شود.
از طرف دیگر پیمانکار هزینه‌ای بابت اجرا پرداخت نمی‌کند و تعهدات را بر عهده نمی‌گیرد؛ فقط بخاطر تخصص در مدیریت سودی به صورت درصدی از کل هزینه‌ها دریافت می‌کند.
بنابراین طبیعی است که سرعت و کیفیت ساخت پروژه در این روش نسبت به دیگر روش‌ها بالاتر است.
با توجه به اینکه قرار است شمار هلدینگ‌های تأمین اجتماعی از 9 به پنج هلدینگ شامل نفت و گاز، دارو، بانک، بیمه و فناوری نوین کاهش یابد، زمزمه‌هایی از تغییرات در سهامداری رایتل به گوش می‌رسد که مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نیز به نوعی آن را تأیید کرده است.
مرتضی لطفی در گفت‌وگویی با رسانه دولت گفته است «برای واگذاری سهم شرکت رایتل با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به تفاهمی دست یافته‌ایم.»
به گزارش تسنیم، در حالیکه تاکنون به صورت رسمی از قرارداد پیمان این اپراتور رونمایی نشده، اما احتمال تغییر در فرآیند مدیریتی اپراتور سوم با واگذاری سهام آن وجود خواهد داشت که البته اعلام قطعی در این باره را باید به گذر زمان سپرد.

 

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خرید سهام رایتل را تکذیب کرد

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در اطلاعیه ای اعلام کرد برنامه‌ای برای خرید سهام شرکت رایتل ندارد.

پیرو انتشار اخباری مبنی بر واگذاری سهام شرکت رایتل به ستاد اجرایی فرمان امام، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در اطلاعیه ای اعلام کرد: این ستاد هیچگونه برنامه و مذاکره یی به منظور خرید سهام یا در اختیار گرفتن مالکیت شرکت رایتل ندارد و اخبار مرتبط با این موضوع اساسا تکذیب می شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی روز گذشته در خبری که رسانه منتشر کردند گفته بود : برای واگذاری سهم شرکت رایتل نیز با ستاد اجرای فرمان امام خمینی(ره) به تفاهمی دست یافته‌‌ایم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">