ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

 در طرح رجیستری با هر سیم‌کارت امکان رجیستر کردن 1000 گوشی تلفن همراه وجود داشت که به دلیل سواستفاده قاچاقچیان، تعداد گوشی‌هایی که با هر سیم‌کارت رجیستر می‌شوند، از ابتدای مرداد به 10 عدد کاهش پیدا کرد. این موضوع سبب شده است تا قاچاقچیان موبایل، با همکاری برخی فروشندگان سیم‌کارت، روش جدیدی را برای دور زدن واردات رسمی پیدا کنند.
- شیوه کار به این ترتیب است که فروشندگان، سیم‌کارت 4700 تومانی ایرانسل را به مشتریان خود به رایگان هدیه می‌دهند و برای فعال‌سازی سیم‌کارت، از آنها می‌خواهند کپی کارت ملی خود را تحویل دهند. پس از دریافت کارت ملی، فروشنده سیم‌کارت به مشتری اعلام می‌کند که سیم‌کارت وی ظرف چند روز کاری آینده آماده می‌شود، این درحالی است که پیشتر سیم‌کارت فروخته شده در لحظه در اختیار مشتری قرار می‌گرفت.
- پس از فعال‌سازی، فروشنده سیم‌کارت را به واردکننده موبایل تحویل می‌دهد و او گوشی‌هایی که به صورت قاچاق وارد کرده را به اسم گوشی مسافری رجیستر می‌کند و دیگر گرفتار تعزیرات و گمرک و توقیف گوشی و قیمت‌گذاری نمی‌شود. فروشنده سیم‌کارت هم از قاچاقچی 50 هزار تومان دریافت می‌کند و پس از دو سه روز، سیم‌کارت هدیه را به مشتری تحویل می‌دهد. (منبع:فناوران اطلاعات)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">