ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب وکار‌های مجازی گفت: در اردیبهشت ماه میزان دریافت جواز کسب و کارهای مجازی رشد ۳۰۰ درصدی داشته است که این نشان تاثیر مثبت در برداشتن موانع مالیاتی است.
رضا الفت نسب در گفت‌وگو با میزان با اشاره به نحوه دریافت درگاه خرید اینترنتی اظهار کرد: به دو طریق می‌توان درگاه خرید اینترنتی گرفت اول از طریق شرکت‌های رسمی پرداخت بانکی که با ارائه نماد اعتماد الکترونیکی درگاه پرداخت ارائه می‌کند و روش دیگر در صورت عدم داشتن نشان "ای نماد"از شرکت‌های واسطه‌ای می‌توان درگاه پرداخت اینترنتی گرفت.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب وکار‌های مجازی تصریح کرد: برخی از کاربران با این ذهنیت که در صورت گرفتن درگاه خرید اینترنتی، فعالیت آن‌ها تحت نظر سازمان امور مالیاتی رصد می‌شود، اقدامی برای گرفتن درگاه مستقیم بانکی انجام نمی‌دهند، اما در نهایت تا سال آینده با راه اندازی صندوق فروشگاهی با شفافیت در مورد نحوه پرداخت، تحت رصد قرار خواهند گرفت.
وی افزود: شرکت‌های واسطه‌ای برای پرداخت اینترنتی پس از این قانون با ریزش مشتری مواجه خواهند شد، اما به دلیل ارائه خدمات متنوع از چرخه اقتصادی حذف نمی‌شوند.

الفت نسب بیان کرد: بنا به آمار‌های ارائه شده از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تعداد فروشندگان اینترنتی در ایران بالغ بر ۳۰۰ هزار شرکت است که از این تعداد، ۵۰ هزار شرکت دارای نماد اعتماد الکترونیکی و ۱۵۰۰ نفر مجوز کسب دارند و باقی فروشندگان در فضای تلگرام و اینستاگرام فعالیت می‌کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب وکار‌های مجازی عنوان کرد: شرایط باید به گونه ای باشد که برای فعالان صنفی جواز کسب صادر شود و در آیین نامه ماده ۸۵ ذکر شده که برای دریافت نماد الکترونیکی ابتدا باید به اتحادیه مراجعه کند پس کسب مجوز نماد آن صادر شود.

وی افزود: بسیاری از فعالان اقتصادی با دریافت ‌ای نماد اقدام به دریافت درگاه خرید اینترنتی می‌کنند و بدون اطلاع از پرداخت مالیات فعالیت خود را ادامه می‌دهند، اما پس از چند سال با مالیات و جریمه سنگین مواجه می‌شوند.

الفت نسب عنوان کرد: فروشندگان اینترنتی تا ۴ ماه پس از شروع فعالیت باید نسبت به معرفی خود به اداره مالیات اقدام کنند و بنا به قوانین موجود میزان معافیت مالی در این بخش تا سقف درآمد ۵۰ میلیون تومان در سال معاف از مالیات است.

وی ادامه داد: پیش از شیوع کرونا بر اساس ماده ۱۸۶ مالیاتی برای کسب جواز لازم است و اداره مالیات به دلیل شیوع کرونا این ماده را موقتا غیر فعال کرده و به جای آن فروشندگان می‌تواند با ارائه تعهد مجوز فعالیت خود را دریافت کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی تصریح کرد: در اردیبهشت ماه میزان دریافت جواز کسب و کارهای مجازی رشد ۳۰۰ درصدی داشته است که این نشان تاثیر مثبت در برداشتن موانع مالیاتی است، فعالان کسب و کار مجازی باید اطمینان یابند که سازمان امور مالیاتی هزینه آن‌ها را به رسمیت می‌شناسد و متناسب با فعالیت تجاری مالیات دریافت می‌کند.
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">