ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

روحانی: شبکه «شاد» برای دانش‌آموزان رایگان باشد

| چهارشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۰۲:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

دستور و نظر ما مبنی بر این است که امسال هیچ کودک ایرانی نباید از تحصیل محروم بماند.

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: در کنار آموزش حضوری ما در مرحله دوم، صداوسیما را داریم. یعنی صداوسیما،‌ شبکه‌های لازم در سیما و صدا به هر صورتی که لازم است با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند که البته در سال تحصیلی گذشته هم این کار انجام شد و کمک کردند و تلاش کردند و امسال تلاش بیشتری باید انجام بگیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر تحصیل حضوری و کمک صداوسیما برای آموزش، فضای مجازی هم در این زمینه فعال خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه مدارس مختلف از شبکه‌های مختلف و از اپلیکیشن‌های مختلف برای دانش‌آموزان خودشان استفاده کردند، اظهار داشت: در مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش یک شبکه‌ای را با عنوان شبکه شاد تدارک دید که در اختیار دانش‌آموزان عزیز قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها برای استفاده از شبکه شاد، متحمل پرداخت هزینه‌هایی می‌شدند و باید بابت استفاده از اینترنت، پول پرداخت می‌کردند، گفت: امروز هم به سازمان برنامه و بودجه و هم به وزرای ارتباطات و آموزش و پرورش دستور دادم شبکه شاد برای مدارس دولتی و برای دانش‌آموزان باید بدون هزینه باشد. خانواده‌ها نباید هیچ پرداختی در این زمینه انجام دهند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اتصال مدارس به شبکه ملّی اطّلاعات توسط وزارت ارتباطات، این اقدام را اقدام مهمی توصیف کرد و افزود: همانطور که این کار بدون هزینه انجام گرفت، استفاده از شبکه شاد هم باید بدون هزینه انجام شود. حالا جایی اگر کمک مالی هم می‌خواهد سازمان برنامه و بودجه هست. نباید خانواده‌ها مخصوصاً‌ آن‌هایی که وضع‌مالی ‌شان در حدی نیست که این پول‌ها را پرداخت کنند، متحمل پرداخت شوند و آموزش برای دانش‌آموزان به معنای واقعی کلمه باید رایگان انجام شود و ان‌شاءالله خواهد شد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های وزارت بهداشت و درمان اظهار داشت: این وزارتخانه تلاش جدیدی را آغاز کرده است که بتوانیم سیستم درمان را از راه دور انجام دهیم و با این سیستم و با استفاده از فضای مجازی مردم می‌توانند مشورت‌های پزشکی و حتی نسخه‌های پزشکی را دریافت کنند و این می‌تواند تحول بزرگی در عرصه دولت الکترونیک محسوب شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">