ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

روسیه اینترنت نظامی راه‌اندازی کرد

| پنجشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۴ ق.ظ | ۰ نظر

 روسیه در ادامه اجرای برنامه های ایمن سازی ارتباطات حساس در فضای مجازی و مقابله با نفوذهای احتمالی، اینترنت نظامی راه اندازی کرد.

به گزارش ایرنا، براساس اطلاعات انتشار یافته، بستر شبکه اینترنت نظامی روسیه مستقل است، زیرا بخش اصلی مدیریت و برنامه ریزی های کاری فضای سایبری جهانی در اختیار شرکت های آمریکایی است که همکاری های گسترده ای با سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا دارند.
روزنامه ایزوستیا در باره اقدام جدید روسیه نوشت: طراحی اینترنت نظامی که اواخر تابستان پایان یافت پس از موفقیت آزمایشی و کسب اطمینان از کارآمدی آن راه اندازی شد.
رسانه روسی روز چهارشنبه به نقل از یک مقام نظامی در این حوزه بدون ذکر نام افزوده است: براساس برنامه ریزی ها واحدهای رزمی و یگان های بیشتری در مناطق مختلف زیر پوشش شبکه اینترنت نظامی قرار خواهند گرفت تا امنیت ارتباطی بیش از گذشته حفظ شود.
این مقام افزوده است: زیرساخت های مخابراتی لازم برای ایجاد شبکه امن و مستقل اینترنتی در اختیار وزارت دفاع قرار گرفته که با شبکه جهانی فضای مجازی ارتباط ندارد.
در این شبکه امن که «بخش بسته ارتباطات و انتقال اطلاعات» نام گرفته با وجود برخورداری از نرم افزارها و ارتباط اینترنتی مورد نیاز نظامی، امکان هر گونه تخلیه اطلاعات از فلش ها یا حافظه های همراه (هارد) ممکن نیست و به صورت متمرکز مدیریت و نظارت خواهد شد.
این مزیت سبب می شود، امکان هر گونه نفوذ احتمالی یا استفاده از بدافزارها برای در اختیار گرفتن اطلاعات مهم و حساس نظامی روسیه که یکی از قدرت های برتر جهان در این عرصه به شمار می رود، کاهش یابد.
پیش از این نیز اطلاعاتی از تدوین طرح ممنوعیت استفاده از شبکه های پیام رسان اجتماعی بدون مجوز شامل واتس آپ، وایبر و تلگرام برای مقام های روسیه انتشار یافته بود که انتظار می رود از اوایل سال آینده میلادی اجرا شود.
راه اندازی موتور جست وجوی ملی یاندکس که در جمع پنج موتور برتر جهانی قرار گرفته است و همچنین شبکه های اجتماعی نیز یکی دیگر از برنامه های موفق روسیه برای وابستگی هر چه کمتر به خدمات ارائه شده از سوی شرکت های آمریکایی در عرصه اینترنتی است.

  • ۹۵/۰۷/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">