ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رونمایی از سامانه بومی نظارت ابری

| سه شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۶، ۰۲:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

همزمان با شروع هفته پدافند غیرعامل در کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با برگزاری همایشی از سامانه نظارت ابری پادویش و تمبر این هفته، رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با آغاز هفته پدافند غیرعامل، همایش نکوداشت هفته پدافند غیرعامل  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،  صبح امروز 9 آبان ماه ، در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،  برگزار شد.

در این مراسم که با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزارشد، از سامانه نظارت ابری پادویش، رونمایی شد؛ سامانه پادویش کاملا بومی و به دست متخصصین داخلی طراحی و تولید شده است.

همچنین تفاهم نامه‌هایی با عنوان تدوین پیوست پدافندی شبکه ملی اطلاعات، طراحی و تولید سامانه ملی کلان داده و جذب نخبگان سرباز و کسر خدمت آنها  در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات میان کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات  امضا شد.

 در ادامه این مراسم از تمبر یادبود نکوداشت هفته پدافند غیرعامل نیز رونمایی شد.
 

ایران در حال ساخت دیتاسنترهایی در عمق 200 متری زمین است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال ساخت دیتاسنترهایی در عمق 200 متر زیر زمین در نقاط مختلف کشور هستیم که حتی در مقابل حملات موشکی نیز مقاوم هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد جواد آذری جهرمی در همایش نکوداشت هفته پدافند غیر عامل در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه پدافند غیرعامل پرداخت و گفت: شبکه سیگنال رسانی صدا و سیما با پوشش 90 درصدی در کل کشور آماده بهره برداری شده است که با همکاری صدا و سیما و به عهده گرفتن مسوولیت پشتیبانی و نگهداری این شبکه، امکان بهره برداری از این شبکه به وجود می آید.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه تعدادی از سازمان ها اطلاعات حیاتی و پایه مردم را در اختیار دارند، تاکید کرد: اطلاعات این سازمان ها در دیتاسنترهایی نگهداری می شود که مقاوم نیستند و به همین منظور وزارت ارتباطات در حال ساخت دیتاسنترهایی در عمق 200 متر زیر زمین در نقاط مختلف کشور است که حتی در مقابل حملات موشکی نیز مقاوم هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به الزامات شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و افزود : بر اساس الزامات شبکه ملی اطلاعات، شبکه ای در لایه دوم خارج از شبکه IP  کشور با همکاری شرکت مخابرات و زیرساخت طراحی و راه اندازی شده است که تاکنون 67 دستگاه به این زیرساخت دسترسی دارند و از این طریق خدمات ارتباطی خود را دریافت می کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">