ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رکود بر بازار گوشی موبایل حکفرماست

| جمعه, ۳ شهریور ۱۳۸۵، ۰۳:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی و لوازم جانبی گفت: رکود بر بازار گوشی تلفن همراه همچنان ادامه دارد.
"مهران علی نژاد" امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار آی تی ایرنا افزود: زمانی که تعرفه واردات گوشی تلفن همراه بر مبنای ‪ ۶۰‬درصد اعلام شد، انجمن نظرات خود را در مورد بازار گوشی تلفن همراه در این وضعیت اعلام کرد.
وی تاکید کرد: انجمن اعلام کرد که قاچاق گوشی تلفن همراه با افزایش تعرفه بالا خواهد رفت و ضربه آن متوجه واردکننده و مصرف‌کننده خواهد شد.
وی بیان داشت: حتی تعرفه‌ای که قرار است نصیب گمرک و بالطبع دولت شود نه تنها با افزایش تعرفه افزایش نمی‌یابد بلکه به دلیل قاچاق واردات گوشی کاهش نیز خواهد یافت.
وی اظهار داشت: اکنون قیمت گوشی‌ها ‪ ۳۰‬تا ‪ ۴۰‬درصد افزایش یافته است و مصرف‌کنندگان نیز کمتر اقدام به خرید گوشی تلفن همراه می‌کنند.
دبیر انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی و لوازم جانبی گفت: بر اساس آنچه که اعلام شده این افزایش تعرفه هنوز تصویب نشده است، اما در حال اعمال شدن است.
به گفته وی، اگر طبق وعده‌ای که داده شده، قرار است تا پایان سال جاری حدود ‪ ۶‬شرکت داخلی اقدام به تولید گوشی در داخل کشور کنند، اگر گوشی‌های ساخت داخل کشور بتوانند قدرت رقابت با گوشی‌های شرکت‌های خارجی را داشته باشند، این افزایش تعرفه موثر واقع خواهد شد.
علی نژاد با اشاره به اینکه هنوز در کشور ما شرکتی که تولید گوشی تلفن همراه داشته باشد، وجود ندارد، تصریح کرد: اگر این قضیه منجر به حمایت از تولید داخلی شود، اقدام مناسبی است و انجمن نیز نظر خود را بر مثبت بودن این اقدام اعلام می‌کند.
به عقیده وی، حتی در این صورت می‌توان تعرفه را تا صد درصد نیز افزایش داد.
وی اضافه کرد: اما بهتر این بود که شرکت‌های تولیدکننده داخلی در ابتدا شکل گرفته، و به تولید گوشی بپردازند ، سپس قضیه افزایش تعرفه ها مطرح می‌شد.

  • ۸۵/۰۶/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">