ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رگولاتوری و بازهم استاندارد دوگانه

| دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۷ ق.ظ | ۰ نظر

زهرا میرخانی - بهمن ماه سال گذشته خبر لغو تمامی طرح‌های مکالمه نامحدود اپراتورها به دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شد؛ موضوعی که اعتراض طیف وسیعی از کاربران و رسانه‌ها و حتی اپراتور اول را به دنبال داشت.

در آن زمان شایع شد که این طرح‌ها منافع اقتصادی یکی از اپراتورها را تهدید می‌کرده و دلایلی چون محدود بودن دوره این طرح‌ها و افت کیفیت مکالمات و غیره بهانه‌هایی بیش نبوده است.

در آن زمان رگولاتوری به سرعت وارد میدان شد و در شرایطی که کاربران در حال بهره بردن از این طرح‌های تشویقی بودند به‌یک‌باره طرح‌های مذکور را حذف کرد. بماند که قطع این طرح‌ها و دلایل اعلام‌شده برای آن از سوی رگولاتوری هیچ‌گاه از سوی افکار عمومی پذیرفته نشد و موجبات ناخشنودی و نارضایتی کاربران و مشترکان را فراهم کرد.

حالا اما چندماه بعد از آن ماجرا، خبر می‌رسد که منافع تعدادی از مشترکان اپراتور دوم به خطر افتاده است. موضوع از این قرار است که ایرانسل بدون اطلاع‌رسانی و جلب رضایت برخی مشترکان، سرویسی را برای آنها فعال کرده که نه تنها تشویقی نیست بلکه طرحی اجباری است که در آن امکان شارژ شگفت‌انگیز هم وجود ندارد و باعث تضییع حقوق کاربر می‌شود.

جزییات این طرح اجباری در اخبار خبرگزاری‌ها موجود است اما نکته حایز اهمیت این است که رگولاتوری که اتفاقا از این اوضاع باخبر است و وظیفه حفظ حقوق مشترکان را دارد، اعلام کرده که "پس از بررسی جامع موضوع توضیحات لازم در این خصوص را منتشر خواهد کرد".

موضوع مهم این است که جایی که منافع اپراتور در میان باشد رگولاتوری به سرعت به میدان می‌آید اما حالا که پای منافع کاربران در میان است از "بررسی" موضوع خبر می‌دهند که مشخص نیست چه مدت زمان می‌برد و اساسا نتیجه‌ای خواهد داشت یا خیر. اگر رگولاتوری می‌داند که تخلفی روی داده نباید اجازه دهد که مشترکان زیان کنند؛ روشن است که حتی یک روز تعلل در این خصوص خسران مشترکان را به دنبال خواهد داشت و متاسفانه همانطور که مشاهده می‌شود باز هم آنچه اهمیت ندارد حقوق مغفول مشترکان تلفن همراه در ایران است.  (منبع:عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">