ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زمانبندی برای واگذاری زودتر از موعد سیم کارت ها

| سه شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۸۵، ۰۱:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

اگر GCها مطابق زمان بندی تعهدات خود را انجام می‌‏دادند ، ظرف سه ماه کل 8 میلیون سیم کارت ثبت نامی را واگذار می‌‏کردیم.

دکتر وفا غفاریان ، معاون وزیر ارتباطات و رییس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی مخابرات ایران، درگفت وگو با خبرنگار ایلنا ، در خصوص تاخیر اجرای تعهد GCها در شبکه سیار و تاثیر آن در واگذاری سیم کارت‌‏های تلفن همراه، اظهار داشت: تاخیر توسعه شبکه بر توسعه سیم کارت تاثیر می‌‏گذارد ، اما برنامه‌‏ریزی که انجام شده این است که حتی با این تاخیر هم، مطابق زمان بندی‌‏ها و حتی زودتر، واگذاری خواهیم داشت.
وی ، افزود: زمان بندی فعلی به این دلیل است که با آهنگ توسعه شبکه بتوانیم هماهنگ شده و واگذاری سیم کارت خللی را در کیفیت شبکه ایجاد نکند.

دکتر غفاریان ، گفت: ظرفیت‌‏هایی که قرار بود GCها اجرا کنند به طور تدریجی و با تاخیر زمانی در حال واگذاری است ، ضمن این که کار آنها متوقف نشده است.

وی ، یادآور شد: شرکت مخابرات ماهانه و اخیرا به صورت هفته‌‏ای از GCها گزارش کار می‌‏گیرد و جلسات متعددی با آنها برگزار کرده است، البته با توجه به آن که آنها نسبت به عملکرد و زمان بندی‌‏خود در اجرای پروژه عقب هستند ، به کار بردن این واژه که کاری از پیش نبرده‌‏اند کار درستی نیست.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران ، در توضیح این مطلب ، اظهارداشت: یک سایت برای این که اجرا شود مسیرهای بسیاری را در پیش خواهد داشت ، به طوری که در ابتدا باید تملک شده ، اقدامات عمرانی انجام شود ، فونداسیون ریخته و دکل زده شود ، تجهیزات حمل و نصب شود تا راه اندازی صورت گرفته و با شبکه یکپارچه شود که این مراحل همه باید انجام شود.

دکتر غفاریان، ادامه داد: در حال حاضر 50 درصد سای‌‏ های GCها در کل کشور تملیک شده است ، به طوری که از 4 هزار و 600 سایت مورد تعهد این پیمانکاران ، حدود 2 هزار و 300 سایت تملیک شده و بیش از هزار دکل و فوانداسیون نصب شده و تجهیزات بسیاری وارد کشور شده است ، بنابراین این که این پیمانکاران کاری انجام نداده‌‏اند ، تعبیر درستی نیست.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان این که GCها کار کرده‌‏اند اما نسبت به زمان بندی برای اجرای تعهدات عقب هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش GC ها برای اجرای پروژه؛ دلایل متعددی پیش روی آنها برای عدم اجرای تعهدات آنها وجود دارد.

وی ، افزود: یکی از دلایل مهمی که در حال حاضر برنامه را تحت تاثیر قرار داده این است که اصولا وجود GC در بخش مخابرات بحث نوپایی بوده و مانند بخش نفت و نیرو که GC ها و پیمانکاران متعدد و متخصصی در آنها وجود دارد، نیست؛ به طوری که در بعضی از استان ها مشکل اصلی ما این است که پیمانکار محلی برای اجرای شبکه‌‏های مخابراتی وجود ندارد.

معاون وزیر ارتباطات، تصریح کرد: در واقع دو کار در حال اجراست ،یکی این که شبکه درحال اجراست و دیگر این کهGC و پیمانکارGC در بخش تلفن همراه شکل می‌‏گیرد، به طوری که سال گذشته این مفهوم در ادبیات مخابرات وجود نداشت و بعد از اجرای این مناقصه این کار شکل گرفت و تقریبا در حال گذراندن مراحل اولیه است.

وی، عدم اجرای تعهد GCها را کم تجربگی و کمبود پیمانکاران توانمند در استان‌‏ها دانست و خاطرنشان کرد: از سوی GCها کارهایی انجام شده است ، اما از لحاظ زمان بندی عقب هستند.

دکتر غفاریان ، با بیان این که با GCها مذاکراتی برای زمان بندی جدید جهت اجرای پروژه‌‏ها انجام شده، تصریح کرد: بعد از مذاکرات GCها زمان بندی خود را ارایه کردند که ما نپذیرفتیم، ضمن این که طبق سیاست‌‏های وزارت ICT سعی می‌‏کنیم راه‌‏هایی را پیدا کنیم که GC ها سریع‌‏تر بتوانند کار خود را انجام بدهند.

رییس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی مخابرات؛ اظهار امیدواری کرد که شرکت‌‏های GC بتوانند به خوبی هماهنگ شوند تا شرکت مخابرات بتواند همان سیاست واگذاری زودتر از اولویت‌‏ها را تا انتها ادامه بدهد.

وی ، در خصوص تعویض GCها در شبکه ارتباطات سیار ، با بیان این که این امر یک گزینه قابل بررسی است، تاکید کرد: با توجه به مفاد قرارداد، در صورتی که GC ها نتوانند طبق زمان بندی‌‏های مورد نظر فعالیت کنند، شرکت مخابرات می‌‏تواند با فسخ قراداد GCها را تعویض کند.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، افزود: حتی الامکان قصد این کار را نداریم ، اما اگر ناگزیر شویم این کار را انجام می‌‏دهیم.

دکتر غفاریان، یادآور شد: هدف اصلی این است که سیاست‌‏ها اعمال شود و سیم کارت‌‏ها زودتر در اختیار کاربران قرار بگیرد، هر چیزی که زودتر ما را به این موضوع برساند ، آن را دنبال می‌‏کنیم.

  • ۸۵/۰۳/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">