ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زیان سنگین و کاهش تولید تراشه‌ در سامسونگ

| شنبه, ۱۹ فروردين ۱۴۰۲، ۰۳:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

سامسونگ امروز اعلام کرد که بعد از کاهش ۹۶ درصدی سود عملیاتی خود در بازه سه ماه نسبت به پیش‌بینی‌ها تصمیم به کاهش تولید تراشه‌های الکترونیکی گرفته است.
به گزارش برنا؛ گروه صنعتی سامسونگ الکترونیک روز جمعه اعلام کرد که پس از کاهش ۹۶ درصدی سود عملیاتی سه ماهه خود و همزمان با بدتر شدن رکود شدید در بازار جهانی نیمه هادی‌ها، تولید تراشه را کاهش خواهد داد.

سهام بزرگ ترین سازنده تراشه حافظه و تلویزیون در جهان در معاملات اولیه ۳ درصد افزایش یافت، در حالی که سهام رقیب SK Hynix با استقبال سرمایه گذاران از برنامه های کاهش تولید برای کمک به حفظ قدرت قیمت گذاری، ۵ درصد افزایش یافت.

سامسونگ برآورد کرده است که سود عملیاتی این شرکت از ۱۴.۱۲ تریلیون وون در سال قبل به ۶۰۰ میلیارد وون (۴۵۵.۵ میلیون دلار)در ماه ژانویه کاهش یافته است و این کم ترین سود برای هر سه ماهه در ۱۴ سال گذشته بوده است.

سامسونگ در بیانیه خود تصریح کرده است: رکود اقتصادی کلان و کاهش احساس نیاز مشتریان، تقاضا در بازار را به شدت کاهش داده است، چرا که بسیاری از مشتریان به تنظیم ترازنامه های مالی خود برای حفظ ثبات در مجموعه خود بیشتر توجه می‌کنند.

سامسونگ می‌گوید که تولید تراشه های حافظه را تا سطح قابل توجهی کاهش می‌دهد.

سی.ان.ان در گزارش خود تصریح می‌کند که براساس داده های این شرکت، این کم ترین میزان از زمان کسب سود ۵۹۰ میلیارد وون در سه ماهه اول سال ۲۰۰۹ بوده است.

کند شدن تقاضای مصرف کنندگان برای دستگاه های دیجیتال به دلیل افزایش تورم، سبب شده تا خریداران نیمه هادی از جمله اپراتورهای مراکز داده، سازندگان گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی از خرید تراشه جدید و استفاده از موجودی انبار خود خودداری کنند.

تحلیلگران تخمین می زنند که با کاهش قیمت تراشه حافظه و کاهش ارزش موجودی آن، بخش تراشه متحمل ضرر فصلی بیش از ۴ تریلیون وون (۳.۰۳ میلیارد دلار)شده است.

این اولین ضرر سه ماهه کسب و کار تراشه از سه ماهه اول سال ۲۰۰۹ خواهد بود، اتفاقی که یک واگرایی بزرگ برای صنعتی محسوب می‌شود که معمولا گنجی نقد به حساب می‌آمد و سال‌های قبل نیمی از سود سامسونگ از این طریق تامین می‌شد.

سامسونگ پیش‌بینی می‌کند که درآمدش احتمالا با کاهشی ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل پیدا خواهد کرد و روی رقمی حدود ۶۳ تریلیون وون متوقف خواهد شد.

این شرکت قرار است در اواخر ماه جاری میلادی، صورت مالی دقیق خود حاوی اطلاعاتی از جمله میزان تقسیم سودش را منتشر کند.

  • ۰۲/۰۱/۱۹

سامسونگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">