ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه«ثبت قراردادهای کار»تکمیل شد

| شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۶، ۰۳:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار از تکمیل طراحی سامانه ثبت قراردادهای کار خبرداد و اظهار امیدواری کرد تا اوایل سال آینده آمار قابل اتکا از میزان قراردادهای موقت و دائم ارائه شود.

اسماعیل ظریفی آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت زمان آغاز به کار سامانه ثبت قراردادهای کار گفت: این سامانه ذیل «سامانه جامع روابط کار» با حدود ۳۰ نرم افزار طراحی و تکمیل شده و آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه تمام کارفرمایان برای ورود به سامانه برای بار نخست باید احراز هویت شوند ادامه داد: به همین منظور نیازمند دریافت اطلاعات مربوط به کارفرمایان از سازمان تامین اجتماعی هستیم چراکه در غیر این صورت باید کارفرمایان به صورت حضوری مراجعه و احراز هویت می‌شدند اما به دلیل اینکه در گذشته یکبار کارفرمایان برای سامانه الکترونیکی بیمه توسط سازمان تامین اجتماعی احراز هویت شدند بنابراین اطلاعات آنها از این سازمان دریافت خواهد شد.

مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار با بیان اینکه پس از آغاز بهره‌برداری از سامانه ثبت قراردادهای کار، به تدریج سایر سامانه‌های روابط کار راه‌اندازی می‌شوند گفت: طبق برنامه هدفگذاری شده، کل سامانه‌های جامع روابط کار تا پایان بهمن ماه بهره برداری می‌شوند.

وی درباره زمان دریافت اطلاعات کارفرمایان از سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: از سوی رئیس سازمان تامین اجتماعی دستورات لازم به بخش‌های مربوطه سازمان جهت تهیه و ارائه این اطلاعات به وزارت کار داده شده است.

ظریفی آزاد با بیان اینکه پس از بهره‌برداری از سامانه ثبت قراردادهای کار همه کارفرمایان باید قراردادهای کار را در سامانه ثبت کنند گفت: این موضوع در نهایت باعث می‌شود یک بانک اطلاعاتی دقیق از کارفرمایان و کارگران و همچنین میزان قراردادهای کار اعم از موقت و دائم تهیه شود چراکه آمار صحیح مقدمه هر نوع سیاستگذاری است.

 این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امکان ثبت دادخواست‌های مربوط به روابط کار توسط کارگر و کارفرما را از مزیت‌های سامانه جامع روابط کار اعلام کرد و گفت: دسترسی استفاده از سامانه به دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله مراجع حل اختلاف داده خواهد شد و هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف نیز در زمان انجام امور دادرسی می‌توانند با وارد کردن کد ملی کارگر و کارفرما به قراردادهای کار دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار تمام روابط کاری بین کارگر و کارفرما الکترونیکی خواهد شد، در پاسخ به این سوال که چه زمانی می‌توان آمار دقیقی از میزان قراردادهای موقت و دائم ارائه داد؟ گفت: پیش بینی ما این است که طی ۶ ماه آینده اطلاعات کارفرمایان، کارگران و قراردادها در سامانه تکمیل شود و در اوایل سال آینده بتوانیم برای نخستین بار یک آمار قابل اتکا در خصوص میزان قراردادهای موقت و دائم ارائه دهیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">