ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه سیمفا معطل اطلاعات پلیس است

| يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست از انتظار سامانه یکپارچه معاینه فنی برای اتصال بانک اطلاعاتی پلیس راهور خبر داد.

علی اصغر رجبی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اینکه یکپارچگی معاینه فنی جزو مصوبات هیات وزیران است، گفت: تاکنون 500 واحد معاینه فنی خودرو به سامانه یکپارچه سیمفا وصل شده‌اند و در حال حاضر ثبت اطلاعات آنها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه لازمه اجرایی شدن یکپارچگی معاینه فنی کشور وصل شدن بانک اطلاعاتی پلیس راهور به بانک اطلاعاتی واحدهای معاینه فنی خودرو است، اظهار کرد: در حال حاضر موافقت‌های اولیه بین وزارت کشور و پلیس برای برقراری این بانک‌های اطلاعاتی انجام شده و در مرحله فنی کار قرار دارند تا این دیتا‌ بانک‌ها را به هم وصل کنند که در صورت اتصال این دو بخش، امکان رویت اطلاعات ثبت شده ایجاد می‌شود و بحث معاینه فنی را به صورت یکپارچه خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم در ادامه با تاکید بر ضرورت بازبینی و اصلاح قوانین مربوط به معاینه فنی، گفت: در لایحه هوای پاک به طور کامل تمام مسائل مربوط به هوا از جمله معاینه فنی مطرح شده است. در حال حاضر طبق قانون، تاریخ معاینه فنی پنج ساله است که ضرورت اصلاح آن وجود دارد و انجام معاینه فنی باید به سالی دو بار تغییر یابد.

رجبی در پایان با اشاره به اینکه امیدواریم مجلس دهم بر بحث لایحه هوای پاک و تغییر قانون معاینه فنی ورود کند، افزود: اگر مجلس در این حوزه وارد کار شود، می‌تواند نقش پررنگی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد و خلاء قانونی موجود در این حوزه را جبران کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">