ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص چگونگی اطلاع رسانی از ممنوع الخروجی گفت: مصاحبه اخیر دادستان کل کشور ناظر بر سامانه‌های ممنوع الخروجی است که از ناحیه برخی از دستگاه‌ها صورت می‌پذیرد همانند بانک. این سامانه در حال به روز رسانی است. تلاش ما بر این است که ممنوع الخروجی‌ها ابلاغ شود.

سخنگوی قوه قضائیه درباره اعلام جرم علیه ۱۲ شرکت که بصورت متقلبانه اعلام جرم کرده‌اند گفت: برخی از شرکت‌ها برای فرار از دیون و خسارت تاخیر تادیه طلبکاران یک یا دو فقره چک را با تبانی به شخص دیگر می‌دهد و سپس دارنده چک تقاضای ورشکستگی را می‌دهد و عموما محل اقامت این شرکت‌ها استان‌هایی دیگر از محل دعوا بوده است و اکثر این دعاوی در یک حوزه قضایی صورت گرفته است. 

وی گفت: در برخی از آرا تاریخ توقف ورشکستگی ۱۰ سال قبل از صدور حکم اعلام شده است و پس از آنچه دادگستری استان تهران نسبت به این موضوع مطلع شد تعدادی پرونده در دستور بررسی قرار دارند و ۳ پرونده نیز به دیوان عالی کشور ارسال شد که حکم ورشکستگی نقض شد. 

ستایشی گفت: در یک فقره پرونده نیز ۳ نفر از مدیران به جرم ورشکستگی به تقلب به ۲ سال حبس محکوم شدند.

وی ادامه داد: ما در سال ۱۴۰۱، ۵۱۷ هزار دادگاه را به صورت مجازی برگزار کردیم که باعث کاهش اطاله دادرسی و کاهش مراجعات مردم و... شد و در سال جاری بالاتر از این اعداد را شاهد خواهیم بود و ان شاءالله شاهد این باشیم که ابعاد و زوایای سند تحول محقق شود.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار در قوه قضائیه انجام شده است و متمسک به سامانه‌های هوشمند شده ایم و همچنین هزینه‌های جانبی کاهش یافته اند و اطاله دادرسی نیز کاهش یافته است و تمامی این موارد در سند تحول قضائی مورد اشاره واقع شده است.

ستایشی گفت: افق ما این است که امسال بیش از این تعداد دادگاه مجازی برگزار شود و ابعاد و زوایای بیشتری از سند تحول قضائی محقق شود.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه از سال گذشته هزینه‌های دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در ۶ استان رایگان شده‌اند گفت: در استان‌های غیر برخوردار این اقدام انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین سامانه هوشمند استعلامات مالی راه اندازی شد که براساس آن ۴ استعلام مهم حساب بانکی، بورس، پلاک ثبتی و انتظامی بصورت برخط در خدمت قضات اجرای احکام قرار گرفته است تا شاهد سرعت چشمگیری برای احقاق حق باشیم.

ستایشی اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۳ میلیون استعلام توسط سامانه فوق الذکر صورت گرفت که رشد ۵۰۰ درصدی نسبت با قبل داشته و نشان از سرعت روز افزون اجرای احکام دارد.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه استعلام پلاک درگذشته حدود یک ماه به طول می‌انجامید گفت:، اما اکنون به مرحله‌ای رسیده ایم که برخط انجام می‌شوند و اقدامات برخط منجر به تسریع دادرسی می‌شوند.

وی گفت: امروز بیش از ۱۱۰ خدمت با دیگر دستگاه‌ها انجام می‌شود که دیگر نیاز به صرف هزینه و نامه نگاری‌ها نیست و ضمن اینکه سامانه‌های آنلاین از بروز فساد‌های داخل سیستمی جلوگیری می‌کنند.

  • ۰۲/۰۴/۱۳

قوه قضاییه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">