ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه هوشمند سوخت حذف نمی‌شود

| سه شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۰۴:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه قرار نیست سامانه هوشمند سوخت حذف شود، گفت: از این سامانه همچنان برای عرضه گازوئیل سهمیه بنده شده استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سید ناصر سجادی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: طرح عرضه سوخت گازوئیل به ازای پیمایش از ابتدای امسال آغاز شده که بر اساس آن 700 هزار خودرو دیزلی سوخت خود را به صورت سهمیه بندی دریافت می کنند.
وی اضافه کرد: در پنج ماهی که از اجرای این طرح می گذرد میزان مصرف گازوئیل نسبت به دوره مشابه پارسال حدود 15.5 درصد کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ادامه داد: در دوره زمانی مهر تا بهمن ماه پارسال به طور میانگین روزانه حدود 50.2 میلیون لیتر گازوئیل مصرف شد که امسال به 42.4 میلیون لیتر کاهش یافت.
سجادی درباره ادعای برخی کارشناسان مبنی بر نابودی سامانه هوشمند سوخت پس از تک نرخی شدن بنزین گفت: قرار نیست این سامانه حذف شود، طرح سمیه بندی گازوئیل باید در بستر سامانه هوشمند سوخت اجرا شود.
وی در ادامه به دلایل اجرای طرح سهمیه بندی بنزین نیز اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل عرضه بنزین از طریق کارت سوخت تلاش برای واقعی سازی قیمت ها و کاهش قاچاق بود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی افزود: در نهایت توانستیم در ابتدای امسال قیمت بنزین را واقعی سازی کنیم.
سجادی اضافه کرد: تا پیش از اجرای سهمیه بندی سالانه مصرف بنزین حدود 10 درصد افزایش می یافت اما در سال های اخیر میزان رشد آن به دو تا سه درصد رسیده بود.
سجادی با بیان اینکه بنزین هزار تومانی هیچ جاذبه ای برای قاچاقچیان سوخت ندارد، گفت: با وجود اینکه امسال مصرف بنزین در کشور دو درصد رشد داشته است میزان افزایش مصرف در نواحی مرزی بسیار کمتر بوده که نشان دهنده کاهش قاچاق است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">