ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه پیامکی استعلام مالکیت سیم‌کارت

| چهارشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۳:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت:مشترکان تلفن همراه می ‌توانند علاوه براستفاده از سامانه 'استعلام تعداد خطوط مشترکان ارتباطات سیار' که پیشترراه اندازی شده است از طریق پیامک هم از تعداد سیم ‌کارتهایی که به نام آنها ثبت شده است، مطلع شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح جوشقانی افزود: علاوه بر مراجعه به سامانه استعلام خطوط مشترکان می ‌توانند با ارسال کد ملی خود به سرشماره 3000504901 یا 3000150 از تعداد سیم‌کارتهای ثبت شده به نام خود آگاه شوند.
معاون رگولاتوری با بیان این که دریافت استعلام از طریق سامانه و یا پیامک توسط مشترک هر ده روز یکبار امکان‌پذیر است، تصریح کرد: درصورت مغایرت اطلاعات درج شده در سامانه، مشترکان باید با کارت ملی خود به دفاتر اپراتورهای تلفن همراه مراجعه کنند.
فلاح جوشقانی که در نوزدهمین کمیسیون فنی مناطق تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی کشور در مشهد صحبت می کرد گفت: با توجه به ساماندهی سیم‌کارتهای تلفن همراه و برای جلوگیری از سوء استفاده از اطلاعات هویتی مشترکان و کاهش تخلفات توسط افراد سودجو مشترکان تلفن همراه می ‌توانند با مراجعه به سامانه استعلام تعداد خطوط به آدرس www.mobilecount.cra.ir از تعداد سیم‌کارت ثبت شده به نام خود در اپراتورهای مختلف تلفن همراه مطلع شوند.
به گزارش ایرنا، سیزدهم فروردین ماه امسال سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن سیار برای ساماندهی سیم کارت های بدون هویت مشخص راه‌اندازی شد. مشترکان می‌توانستند با مراجعه به درگاه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به بخش خدمات الکترونیک در نشانی www.cra.ir یا نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir و از شمار سیم کارت هایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، مطلع شوند.
مشترکان هر کدام از اپراتورهای تلفن همراه باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در این سامانه وارد کنند. پس از ثبت اطلاعات درخواستی در سامانه، پیامکی برای مشترکان ارسال می‌شود که شمار سیمکارت های ثبت شده با کد ملی متقاضی در هر اپراتور تلفن همراه در این پیامک نوشته شده است.
مشترکان در صورت بروز مشکل هنگام استفاده از سامانه می‌توانند موارد مورد نظر یا پرسش های خود را به پست الکترونیکی mobilecount@cra.ir ارسال و راهنمایی و پاسخ لازم را دریافت کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">