ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی گفت: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)، سامانه ای برای کمک به شفاف سازی معاملات، کاهش رانت در معاملات سازمان های دولتی و بطور کلی حرکت به سمت دولت الکترونیکی است.

«محمد عباسی» امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)، سامانه ای برای انجام معاملات دستگاه های دولتی در بستر وب است که همه سازمان های دولتی موظفند خریدهای جزئی و متوسط، مزایده ها و مناقصه های خود را در بستر این سامانه انجام دهند.
وی اظهار داشت: این سامانه در سال 89 با مصوبه هیات دولت و تحت مدیریت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شد و همانطور که دستگاه های دولتی باید عضو این سامانه شوند، همه اشخاص حقیقی یا حقوقی که متقاضی انجام معامله با دستگاه های دولتی هستند نیز باید عضو این سامانه باشند.
مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی تاکید کرد: با توجه به ارتباط گسترده این مرکز و نمایندگی های تحت پوشش با اتحادیه های صنفی، واحدهای کوچک و متوسط مستقر در شهرک های صنعتی و عمده تامین کنندگان کالا یا خدمات سازمان های دولتی، ثبت نام تامین کنندگان از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در 15 استان کشور به این مرکز واگذار و هم اینک اطلاعات دفاتر ثبت نام در این استان ها در سایت ستاد ایران بارگزاری شده است.
به گفته این مسئول، همه افرادی که در این سامانه عضو می شوند از امکان رصد نیازهای سازمان های دولتی اعم از کالایی یا خدماتی برخوردار می شوند و بطور کلی مهمترین مرجع رصد نیازهای سازمان های دولتی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت است.
عباسی بیان داشت: با توجه به فعالیت دفاتر صدور گواهی امضای الکترونیکی در شبکه نمایندگی ها از سال 93 و صدور بیش از 30 درصد گواهی صادر شده در کشور در این سال ها، ظرفیت نمایندگی های مرکز برای انجام فعالیت های آموزشی و ترویجی و پیشبرد اهداف وزارتخانه کم نظیر است.
وی یادآور شد: رسالت این مرکز ارائه آموزش ها تخصصی حوزه بازرگانی و صادرات است، اما با توجه به ظرفیت ایجاد شده در کل کشور و مزیت خصوصی بودن همه نمایندگی ها، از امکان انجام سایر ماموریت های محوله برخوردار است.
به گزارش ایرنا، مرکز آموزش بازرگانی که در سال 1374 ذیل موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاسیس شده است، با برخورداری از 37 نمایندگی فعال در سراسر کشور به عنوان بزرگترین شبکه آموزشی حوزه بازرگانی و تجارت در ایران قلمداد می شود.

  • ۹۷/۰۹/۲۱

سامانه ستاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">