ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سهم ۱۰ درصدی تاکسی های اینترنتی از بازار

| دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۰۵:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

اسنپ توان رقابت با تاکسیرانی را ندارد/ 22 درصد حمل و نقل با تاکسیرانی و 10 درصد توسط تاکسی‌های اینترنتی است

در هفته های گذشته شاهد اعتراضات خشن رانندگان تاکسی و آژانس های حمل و نقل بودیم که با ورود به دفاتر تاکسی های اپلیکشنی به تخریب این مراکز در شهرهای مختلف پرداختند و اعتراض داشتند که آنها فضای کار را از آنها دزدیده اند! اینکه چرا تاکسیرانی خود را به روز نمی کند تا فضای رقابت سالم ایجادو از تندخویی بکاهد مبحثی بود که با قنادان رییس سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به گفت و گو پرداختیم.

به گزارش برنا، چند سالی است که با پیشرفت تکنولوژی در کشور شاهد ورود اپلیکیشن های حمل و نقل بوده ایم و همین امر باعث افزایش آمار استفاده  مردم اپلیکیشن های حمل و نقل شده است زیرا ضمن سرعت در خدمات، کرایه کمتری را نیز از مردم دریافت می کنند. درادامه این افزایش استقبال مردمی از سرعت و رقم کرایه، به نظر کاهش استفاده از تاکسی  های شهری و خودرو آژانس های مسافری ایجاد شده است.

نبود مسافر باعث شده تا تاکسی رانان  دچار مشکل کاری شده و شروع به اعتراض کنند که این اعتراضات تنها به ورود به ساختمان تاکسی های مجازی و تخریب وسایل و مجروح کردن کارمندان نبوده که بلکه منجر به شکسته شدن شیشه های برخی از فرمانداری ها و یا استانداری ها شده است . اینکه چرا تاکسیرانی با درایت مناسب مانع افزایش این اعتراضات نمی شود و با ایجاد اپلیکیشن های حمل و نقل و کاهش کرایه فضای رقابتی سالم را ایجاد نکرده و مانع ادامه این مقاومت ها و تخریب های تاکسی های بیکار شده نمی شوند مبحثی بود که با  علیرضا قنادان رییس سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به گفت و گو پرداختیم ، تهران اولین شهری بود که فعالیت شرکت های تاکسیرانی مجازی را به خود دید و به سرعت استقبال مردمی از  این شرکت ها در این شهر افزایش یافت.

قنادان در گفت و گو با خبرنگار شهرو شهروند  برنا در مورد اینکه چرا تاکسیرانی تغییرات و به روز رسانی اش تا این حد آهسته است و چرا به سرعت به فضای تکنولوژی نمی رساند گفت: تغییرات شروع شده است .  اخیرا  برای شرکت "کابین" مجوز صادر کردیم  که امیدواریم بتواند به شهروندان تهرانی خدمات بهتری بدهد و هرچقدر  که رقابت سالم بیشتر شود قطعا مردم رضایت بیشتری خواهند داشت.

رئیس  سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه تاکسیرانی  در چارچوب یک مقررات  مشخص گام بر می دارد ادامه داد :  در واقع این سازمان مقررات گذار  و همچنین سیاست گذار است. اپلیکیشن کارپینو همچنین مشابه این برنامه ها باید  از سازمان تاکسیرانی شهر تهران مجوز کسب کنند اما این اپلیکیشن ها جزو سیاست سازمان تاکسیرانی نیست.

قنادان با گفتن از اینکه  ما با  فعالیت شرکت های خصوصی حمل و نقل مجازی مخالف نیستیم ولی باید مجوز بگیرند گفت :  سازمان تاکسیرانی با فعالیت  اپلیکیشن ها مخالف نیست ،استقبال هم  می کند اما مانند گذشته که آژانس های حمل ونقل  فعالیت می کردند  باید سازماندهی شوند.

وی با تاکید بر اینکه دطبق آمار سازمان ترافیک شهر تهران 22 درصد حمل و نقل توسط  تاکسیرانی شهر تهران صورت می گیرد افزود: از حدود 18 میلیون سفر روزانه  تقریبا 4 میلیون نفر از تاکسی های تهران استفاده می کنند، اسنپ در بیشترین وضعیت حمل و نقل حدود 200 هزار تا 300 هزار مسافر را توانسته جا به جا کند که به 10 درصد آمار سازمان ترافیک شهر تهران  نیز نرسیده است و در واقع  هنوز اپلیکیشن های حمل و نقل نتوانسته اند که جای تاکسی تهران را در حمل و نقل درون شهری بگیرند. نکته قابل توجه در مورد این اپلیکیشن ها این است که در واقع رقابت ناعادلانه ای  بین خودرو های آنها با تاکسیرانی است، راننده تاکسی  هزینه ای صدور کارنامه، بیمه، استهلاک خودرو  در شرایط گوناگون با قیمت های مصوب باید کار کند. در اپلیکیشن ها خودرو این هزینه هارا ندارد و مدام قیمت در شرایط مختلف را تغیر می دهد و قطعا در بازار تاثیر گذار خواهد بود اما از نظر عملکردی برای تاکسیرانی هیچگونه تاثیری ندارد.  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">