ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سهم 5 درصدی محتواهای دینی در فضای مجازی

| يكشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۲۸ ق.ظ | ۰ نظر

معاون فرهنگی آموزشی ستاد اقامه نماز با بیان اینکه سهم مطالب دینی و مذهبی در فضای مجازی بسیار اندک است، گفت: سهم این بخش در فضای مجازی فقط 5 درصد است.

به گزارش ایرنا، منصور سرگزی روز یکشنبه در همایش آموزشی 'نماز و فضای مجازی' که در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد، افزود: زمانی که صحبت از سیطره عظیم فضای مجازی می شود، اولین چیزی که برای مردم ایجاد نگرانی می کند خطر این فضا برای خانواده و فرزندانشان است که در این فضای افسارگسیخته ممکن است در معرض خطرات و آسیب های زیادی باشند.
وی با بیان اینکه بعضی از وقایع در جامعه ممکن است از تاثیرپذیری از این فضا باشد، اظهار داشت: وجود این نگرانی ها برای خانواده ها خوب است و این نگرانی در شرایطی است که هر روز با پدیده های فزاینده درقالب شبکه های اجتماعی، پیام رسان و محصولات دیجیتالی روبرو هستیم ولی باید همراه توسعه این فضاها هوشیار و بصیر باشیم و بدانیم که ما متولیان فرهنگی غیر از نگرانی باید اقدام عملی هم داشته باشیم.
سرگزی گفت: ما در مساجد، مدارس، حوزه ها و ... میلیون ها مخاطب داریم ولی بهره کمی از این فضا برای جذب این مخاطبان می بریم به طوری که در رتبه بندی، محتواهای دینی و مذهبی رتبه خوبی ندارد.

**جنگ نرم، پیچیده ترین جنگ هاست
معاون فرهنگی آموزشی ستاد اقامه نماز اضافه کرد: امروز درگیر پیچیده ترین درگیری ها و جنگ ها هستیم و هنوز هم جنگ های سرزمینی ادامه دارد ولی پیچیده ترین آن ها جنگ نرمی است که روز به روز پیچیده تر می شود.
وی افزود: اگر آسیب های فضای مجازی زیاد است به همان میزان نیز فرصت های آن نیز زیاد است و باید از آن استفاده کنیم و نقش و سهم ما در تولید محتوا و اثرگذاری در فضای مجازی دیده نمی شود.
سرگزی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس هزاران جوان خون دادند و شما متولیان و کارشناسان فرهنگی نیز سربازان خط مقدم جنگ نرم هستید.
وی گفت: امروزه جوانان ما برای دفاع و پاسداشت اهل بیت (ع) و ارزش های اسلامی حاضرند جان عزیز خود را فدا کنند و ما نیز برای مقابله با جنگ نرم نسبت به محیطی که در آن حضور داریم و در خانواده ها نیز سهم خیلی بیشتری از این فضاها را به خود اختصاص دهیم و تمرکز خود را بر این فضای افسار گسیخته بگذاریم.

  • ۹۶/۰۵/۲۲

آمار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">