ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سیمکارت ایمن دانش‌آموزی در راه است

| سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۰۲:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در ادبیات جهانی از این روزها تحت عنوان آموزش در بحران یاد می‌‌شود، گفت: درباره اینترنت ایمن با دو اپراتور صحبت شده است و به‌زودی سیمکارت «شاد» و ایمن عرضه می‌کنند.

به گزارش  فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در سی‌ و چهارمین اجلاس دو روزه رؤسا و مدیران آموزش ‌و پرورش سراسر کشور گفت: کرونا با تمام آلام و رنجش، فرصت‌هایی به وجود آورد که باید مغتنم شمرد و فرصت کسب قابلیت‌های جدید است؛ این فرصت تمام می‌شود و وقتی رفت، ببینیم از این فرصت چه استفاده‌ای کردیم.

وی با بیان اینکه ما تحت نظارت ملی هستیم، اظهار کرد: ما در تمام خانواده‌ها هستیم و نمی‌توانیم تبلیغات بی‌اساس کنیم چرا که هر روز خانواده‌ها ما را ارزیابی می‌کنند پس اگر درست عمل کنیم یا درست عمل نکنیم، همه متوجه می‌شوند؛ نظارت امسال تفاوت کلیدی دارد یعنی نظارت خانواده‌های نگران است.

حاجی‌میرزایی افزود: خانواده‌ها که بچه‌ها را درِ مدرسه تحویل داده و درِ مدرسه تحویل می‌گرفتند، الان می‌دانند که اینگونه نیست و به مدرسه و آموزش فرزندان اهمیت می‌دهند و باید این را غنیمت بشماریم. 

وی با بیان اینکه به زیست بوم جدید پرت شدیم، گفت: انتقال به این زیست بوم جدید هم ظرفیت خوب و هم مخاطراتی دارد؛ فرصت‌های خوبی برای عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی به وجود آمده است.  

وزیر آموزش و پرورش به ارائه اینترنت رایگان اشاره کرد و گفت: درباره اینترنت ایمن با دو اپراتور صحبت شده است و به‌زودی اینترنت شاد و ایمن عرضه می‌کنند. 

وی افزود: ما یک شبکه هستیم و هیچ بخشی در کشور، شبکه گسترده نظام تعلیم و تربیت ندارد؛ کاغذ ابزار مناسبی برای ارتباط در این شبکه نیست و باید ارتباطات ما گسترده باشد؛ همچنین نیازمند گفت‌وگوهای عمیق و همه جانبه برای هم‌راستا شدن داریم. 

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه هیچ کاری معنادارتر از کار در آموزش و پرورش نیست، گفت:  این عرصه بزرگی است و مجال گسترده‌ای برای یادگیری دارد.

وی تصریح کرد: امسال گفتیم اصل بر حضور دانش‌آموزان است چون با سال گذشته متفاوت است؛ سال گذشته دانش‌آموزان بخش بیشتری از سال تحصیلی را در مدرسه بودند اما اکنون شرایط متفاوت است و از اول سال با این شرایط مواجه هستیم؛ این موضوع به ویژه برای ورودی پایه‌ها مهم است چرا که ترکیب کلاس درس و دانش‌آموزان جدید است و اگر دانش‌آموزان حضور نداشته باشند و به حضور رسمیت ندهیم، قادر نخواهیم بود که خوب کار را مدیریت کنیم و هیچ روشی جایگزین روش حضوری نیست. مدرسه در کنار آموزش، مسؤولیت توسعه مناسبات اجتماعی، افزایش ظرفیت‌های ذهنی و مهارت‌های اجتماعی را بر عهده دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">