ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شاهد تضعیف صنعت IT هستیم

| دوشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۵، ۰۴:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: 90 درصد بودجه ICT در زیرساخت سرمایه‌گذاری می شود و صنعت IT رها شده است که در نتیجه این رویه، امروز بزرگترین کارخانه تولید کابل منطقه با زمین فروشی تامین سرمایه می‌کند.

مهدی فقیهی در گفت‌وگو با فارس از اختصاص ناموزون اعتبارات در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطاتICT خبر داد و نسبت به عواقب توسعه نامتوازن بخش CT (ارتباطات) و IT (فناوری اطلاعات) در کشور هشدار داد.

وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته مجموع سهم اعتبارات ICT از اعتبارات عمومی 1.5 درصد بود، اما در دولت یازدهم با مصوبه مجلس اعتبار بخش ICT به شدت افزایش یافت و سالانه مبالغی در حدود 3 هزار و 500 میلیارد تومان به ICT اختصاص می‌یابد.
رئیس دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 90 درصد از مبلغ سهم وزارت ارتباطات است و هر ساله حدود 70 تا 80 درصد این اعتبار نیز عملیاتی می‌شود.
وی گفت: اما اقدامات وزارت ارتباطات با این بودجه چشم‌گیر به سرمایه‌گذاری در زیرساخت خلاصه شده و این وزارتخانه فعالیتی در بخش صنعت IT و تولید محتوا انجام نمی‌دهد.
فقیهی گفت: در نتیجه قرار گرفتن مقوله IT در اولویت های بعدی و به تبع آن اختصاص بودجه بسیار کمتر، در عمل شاهد تضعیف صنعت IT در کشور بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز دیگر اندک نفس صنعت ICT بریده شده است، گفت: شرکت‌هایی که روزی داعیه تولید در منطقه را داشتند و زمانی از بزرگترین کارخانه‌های تولید کابل در خاورمیانه بودند، اکنون با فروش زمین اداره می‌شوند.
رئیس دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: یک کارخانه تولید کابل که روزی از تولیدکنندگان صاحب نام منطقه بود، اکنون اگر چه در حال کار است، اما برای تأمین سرمایه در گردش اقدام به فروش زمین می‌کند.
وی گفت: این کارخانه چندی پیش به وزارت رفاه و سازمان تأمین اجتماعی منتقل شد و از آنجا که متعلق به صندوق بازنشستگان فولاد است، باید در پرداخت حقوق بازنشسته‌ها کمک کند. از این رو این دغدغه نیز به دغدغه های تولید کارخانه اضافه شده است.

فقیهی تاکید کرد: بنابراین این کارخانه اگر حتی به وزارتخانه‌های مرتبط تر مانند وزارت ارتباطات یا وزارت صنعت منتقل می شد ارزش آن را بهتر می‌دانستند.

وی تاکید کرد: مثال های مشابهی را در صنعت مخابرات کشور شاهد هستیم که نیاز به تغییر سیاست‌های کلی وزارت ارتباطات را ضروری کرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">