ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران
 نائب رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس با اشاره به تهدیدات وابهام افکنی‌های شبکه های مجازی برای دانش‌آموزان، تصریح کرد:چالش آفرینی‌های شبکه‌های مجازی و لزوم پاسخ‌گویی به این شبهات ضرورت حضور معلم مشاور در مدارس را دو چندان کرده است.
 

جبار کوچکی نژاد در مورد اهمیت وجود مشاور مجرب در مدارس کشور اظهار کرد: بارها به وزارت آموزش و پرورش در این مورد هشدار داده‌ایم که دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی نیاز به مشاوره دارند و نباید تحت هیچ شرایطی این نهاد از مدارس حذف کرد.

وی با اشاره به هجمه فراگیر شبکه‌های اجتماعی علیه دانش‌آموزان تصریح کرد: تحت این شرایط که شبکه‌های مجازی نفوذ فراگیری بین دانش‌آموزان دارد حضور فردی در مدارس در جهت ابهام‌زدایی از شبهات این شبکه‌ها به شدت احساس می‌شود.

کوچکی‌نژاد با انتقاد از این تفکر که؛ وجود معلم مشاوره در مدارس، از فرعیات سیستم آموزشی است، مطرح کرد: متاسفانه وجود مشاور در مدارس جدی گرفته نمی‌شود. در بسیاری از جنبه‌ها برای دانش‌آموزان سوالاتی مطرح می‌شود و این در حالی است که کسی پاسخگوی سوالات، شبهات و ابهامات دانش آوزان نیست و محصلین پاسخ سوالات خود را در شبکه‌های مجازی جستجو کرده و نتیجه آن نیز مشخص است زیرا شبکه‌های اجتماعی با انبوهی ازمحتویات پالایش نشده چالش‌های ذهنی دانش‌آموزان را دوچندان می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری میزان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رویکرد آموزش و پرورش در اولویت‌بندی معلمان را ناصحیح ارزیابی و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش معتقد است که اولویت اول در مدارس مسائل آموزشی است و تخصیص فردی به عنوان مشاور در مدرسه از اولویت‌های دوم مدرسه است، که رویکردی غلط و قابل نقد محسوب می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حضور پیوسته معلم مشاور در مدارس خاطرنشان کرد: نظر به اینکه بعضی ازمشکلات به دلیل نا آشنایی والدین با اصول روان شناسی و چگونگی برخورد با کودکان به وجود می‌آیند، این موضوع وظیفه آموزش و پرورش را در این زمینه سنگین تر می‌کند و باید با انتخاب مشاور در مقاطع تحصیلی از بروز ناهنجاری‌های رفتاری دانش‌آموزان بکاهد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به وجود برخی مشکلات در نظام آموزشی کشور بیان کرد: نظام آموزشی در کشور تحت تاثیر برخی مشکلات از جمله ضعف در سیستم مشاوره‌ای مدارس کارایی‌های پرورشی خود را از دست داده است و همین موضوع باعث شده است تا دانش‌آموزان دچار افت تحصیلی باشند.

وی درخاتمه با تاکید بر لزوم تامین امنیت روحی و روانی دانش‌آموزان تصریح کرد: اگر دانش‌آموزان از بهداشت و سلامت روانی مناسب برخوردار نباشند به طور قطع افت تحصیلی دامنه‌داری را در کشور شاهد خواهیم بود، چرا که اختلالات یادگیری رابطه مستقیمی با سلامت روان دانش‌آموران دارد و این مهم حاصل نخواهد شد مگر با حضور یک معلم مشاور مجرب در مدارس.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">