ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

صدور شناسنامه الکترونیکی برای مردم افغانستان

| چهارشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۶، ۰۷:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس اداره توزیع شناسنامه های الکترونیکی افغانستان اعلام کرد که رئیس جمهوری این کشور فرمانی صادر کرده است که بر اساس آن، تا 90 روز آینده توزیع شناسنامه های الکترونیکی در کابل آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، «همایون محتاط» روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی در کابل افزود که همچنین در اولین مرحله پس از گذشت مهلت 90 روزه تعیین شده از سوی رئیس جمهوری تا سه ماه بعد، توزیع شناسنامه ها در 5 نقطه کابل، 10 وزارتخانه، یک استان و یک نمایندگی سیاسی افغانستان در خارج از کشور صورت خواهد گرفت.
وی افزود: در مرحله اول 500 هزار نفر از شهروندان که هویت آنان مشخص شده است، شناسنامه الکترونیکی دریافت خواهند کرد و پس از آن، جدول زمان بندی اجرای طرح شناسنامه های الکترونیکی برای شهروندان سراسر کشور اعلام خواهد شد.
محتاط گفت که مبلغ 4.2 میلیون دلار برای مرحله اول اجرای طرح توزیع شناسنامه های الکترونیکی اختصاص یافته است و برای اجرای مراحل بعد یک فراخوان به منظور کمک کشورهای خارجی اعلام خواهد شد.
پیش از این اتحادیه اروپا، تامین مالی اداره توزیع شناسنامه های الکترونیکی در افغانستان را به عهده داشت که پس از تعویق اجرای توزیع این شناسنامه ها، کمک خود را قطع کرد.
رقم قطعی کمک های اتحادیه اروپا برای توزیع شناسنامه های الکترونیکی افغانستان اعلام نشده است.
رئیس اداره توزیع شناسنامه های الکترونیکی گفت که 8 مشخصه در شناسنامه های الکترونیکی شهروندان افغان درج می شود که کلمه «افغان»، «قومیت» و «ملیت»، از جمله این مشخصه ها خواهد بود.
پیش از این، «سرور دانش» معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرده بود که ثبت قوم و ملیت شهروندان در شناسنامه ها نیازمند مصوب کابینه است و کابینه هنوز این موضوع را به تصویب نرسانده است.
رئیس اداره شناسنامه های الکترونیکی افغانستان، توزیع این شناسنامه ها را در پیشرفت اقتصادی و امنیتی کشور بسیار با اهمیت دانست و افزود که هویت تمامی افرادی که در توزیع شناسنامه های الکترونیکی فعالیت خواهند داشت، توسط امنیت ملی بررسی خواهد شد.
همایون محتاط در عین حال گفت که چنانچه در بخش های فنی نیازمند کارکنان خارجی باشیم، به کارگیری آنان در یک روند مشخص و با بررسی های دقیق صورت خواهد گرفت.
توزیع شناسنامه های الکترونیکی در افغانستان بارها به تعویق افتاده است و برخی از فعالان سیاسی، تعویق آن را یکی از موانع برگزاری انتخابات در این کشور دانسته اند.
تکمیل توزیع شناسنامه های الکترونیکی علاوه بر اینکه برگزاری انتخابات مجلس تعدیل قانون اساسی را تعدیل خواهد کرد، در شناخت هویت افراد و بهبود اوضاع امنیتی نقشی بسزا خواهد داشت.

  • ۹۶/۰۱/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">