ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

صنف رایانه کالای قاچاق ندارد

| دوشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۵۰ ق.ظ | ۰ نظر

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران می گوید، وجود تعرفه های مناسب برای واردات کالاهای رایانه ای سبب شده است کالای قاچاق در این صنف وجود نداشته باشد.

سیدمهدی میرمهدی کمجانی در گفت و گو با ایرنا افزود: تعیین تعرفه 5 درصدی برای واردات کالاهای رایانه ای ، قاچاق این محصولات را بدون صرفه اقتصادی کرده است و به همین دلیل اکنون کالای قاچاق در این صنف وجود ندارد.
به گفته وی تنها یک مورد از کالای رایانه ای با تعرفه 15 درصدی وارد می شود که اتحادیه در تلاش است با رایزنی این تعرفه هم کاهش یابد.
کمجانی به شروع کار اطلاع رسانی درباره مبارزه با قاچاق کالا در این صنف از شهریور ماه امسال اشاره کرد و گفت: فعالیت برای جمع آوری کالاهای قاچاق از ابتدای شهریور ماه انجام و متعاقب آن بازرسی ها آغاز شد.
رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران خاطرنشان کرد: همه کالاهای قاچاق موجود در واحدهای صنفی جمع آوری شده است و برای آنکه دارندگان آنها با زیان مواجه نشوند، مقرر شد با نصف قیمت در شهرستان ها بفروشند.
کمجانی می گوید، طرح مبارزه با قاچاق کالا که مقرر بود از ابتدای مهرماه آغاز شود با هماهنگی اتاق اصناف به 15 مهر ماه موکول و در نهایت قرار شد از ابتدای آبان ماه در کلیه واحدهای صنفی اجرا شود.
میرمهدی کمجانی تاکید کرد: اکنون هیچ نوع کالای رایانه ای قاچاق در واحدهای صنفی تحت پوشش این اتحادیه وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، طرح برخورد با عرضه کالاهای قاچاق در واحدهای صنفی از روز شنبه اول آبان ماه از سوی بازرسان اتاق اصناف ایران آغازشد.
پس از واگذاری نظارت بر عرضه کالای قاچاق در واحدهای صنفی به اصناف، از روز شنبه گروه های بازرسی اصناف، طرح جامع و هدفمند برخورد با کالای قاچاق را به اجرا گذاشتند.
طرح مبارزه با قاچاق کالا در واحدهای صنفی از اوایل مهرماه با حضور مسوولان اتحادیه لوازم خانگی در خیابان امین حضور تهران آغاز شد و قرار بود پس از لوازم خانگی سایر اصناف هم مورد بازرسی سازمان تعزیرات قرار گیرند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">