ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طرح ابتدایی اینترنت ملی آماده است

| چهارشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۸۵، ۰۶:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

معاون آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از آماده شدن طرح ابتدایی "اینترنت ملی" خبر داد.

" کمال محامدپور" روز سه‌شنبه در سفر به شهرکرد در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح اینترنت ملی یا شبکه ملی اینترنت، یکی از ماموریت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

به‌گفته وی،هم‌اکنون طرح ابتدایی‌و مفهومی آن برای ارسال به‌مرکز تحقیقات مخابرات آماده شده و بررسی روی میزان اعتبارات و مباحث سخت‌افزاری برای پیاده‌کردن آن ظرف مدت یک سال آینده برای استفاده عموم در حال پیگیری است.

محامدپور در خصوص دسترسی کاربران خانگی به اینترنت پرسرعت گفت: برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش شبکه دیتا، معطوف به استفاده عموم از اینترنت پرسرعت است.

به‌گفته‌وی،دراین راستا از نظر سخت‌افزاری‌شبکه زیرساخت با‪۷۰‬هزار کیلومتر فیبرنوری نصب شده و تجهیزات آن در استانها نیز درحال نصب می‌باشد و تمامی امکانات برای ارایه سرویس‌های پرسرعت در کشور فراهم گردیده است.

محامدپور گفت: از نظر مسایل مقرراتی و فرهنگی باید تمهیداتی اندیشه شود و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در فکر چاره‌جویی برای حذف مشکلات دسترسی کاربران به اینترنت پرسرعت است.

وی گفت:تولید علم در بخش مخابرات و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جز در مرکز تحقیقات که در برخی موارد نرم‌افزارهای تخصصی و خاص تولید می‌کند، بر عهده بخش خصوصی است.

محامدپور افزود:باتوجه به وجود نیروی متخصص و استعدادهای لازم، ایران در بخش تولید نرم‌افزار در بخش ‪ IT‬و ‪ ICT‬وضعیت بسیار خوبی دارد و اگر دولت ، امکانات لازم را در حمایت از صدور نرم‌افزار فراهم کند و امکانات تسهیل و مقررات دست و پاگیر حذف شود،ایران شاید بتواند پا به پای کشور هندکه یکی از کشورهای تولیدکننده نرم‌افزار است، گام بردارد.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:تعداد سایتهای مخرب و غیرمجاز که در خارج از کشور علیه ایران فعالیت می‌کنند،به چند صد هزار سایت می‌رسد و در این زمینه کشورمان باید جایگاه خود را در شبکه جهانی اینترنت برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن پیدا کند.

به‌گفته وی،هم‌اکنون بیش از یکصد طرح تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه ‪ IT‬و ‪ ICT‬در سطح کشور در چهار بخش شبکه ملی اینترنت،مخابرات ثابت و سیار، شبکه‌های دیتا و پرسرعت در حال انجام است.

این مسوول وزارت ارتباطات برای بازدید ازبخشهای مختلف تحقیقاتی مخابرات استان چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده بود.

  • ۸۵/۰۹/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">