ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عرصه سیم کارت های اعتباری خلاف است

| دوشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۸۵، ۰۲:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واگذاری سیم کارت اعتباری توسط دولت ورود به حیطه بخش خصوصی و بر خلاف اصل 44 قانون اساسی است.

سید محمود ابطحی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص بحث واگذاری سیم کارت اعتباری توسط شرکت دولتی مخابرات اظهار داشت: کمیسیون صنایع مجلس درجلسه ای که با سلیمانی وزیر ارتباطات در این رابطه داشت به وی تذکراتی داد و اعلام کرد که واگذاری سیم کارت اعتباری توسط دولت ورود به حیطه فعالیت بخش خصوصی است و حیطه فعالیت دولت را گسترش و تشدید می کند.

وی تاکید کرد: دخالت دولت در فعالیت بخش خصوصی بر خلاف برنامه چهارم توسعه که سند مصوب مقام معظم رهبری است ، می باشد.

ابطحی در ادامه در خصوص وضع تعرفه 60 درصدی برای واردات گوشی تلفن همراه افزود : تعرفه یکی از ابزارهای حمایتی دولت از بخش خصوصی و تولید داخل است . اما این ابزار باید به درستی به کار گرفته شود تا رانتی برای کسی ایجاد نکند.

وی تصریح کرد : متاسفانه ظرفیت داخلی برای تولید گوشی تلفن همراه به هنگام اخذ این تصمیم برای افزایش تعرفه وجود نداشته و اکنون نیز وجود ندارد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: چنانچه قصد ساخت و تولید محصولی در داخل را داریم ، باید تولید با تقاضا تناسب داشته باشد . و بتوانیم برندی را تولید کنیم که در عرصه بین المللی نیز موفق باشد.

وی تصریح کرد: شرکتهای معتبر تولید کننده خارجی گوشی تلفن همراه خاضر نیستند که برند خود را به ایران بدهند و تنها ما مونتاژ کار خواهیم بود .

ابطحی با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر کاهش تعرفه واردات چادر مشکی افزود: متاسفانه در زمانی که چند کارخانه تولید چادر مشکی در کشور به بهره برداری رسیده است، تعرفه کاهش چشمگیری یافته است.

وی تصریح کرد : همچنین با کاهش شدید تعرفه شکر، یک میلیون و 400 هزار تن شکر وارد کشور شده و تولید کنندگان داخلی با این کار متضرر و در حال ورشکستگی هستند.

  • ۸۵/۰۹/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">