ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

علاقه NSA به هک اینترنت چیزها

| شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

آژانس امنیت ملی آمریکا به دنبال جمع‌آوری اطلاعات موردنظر علیه هر مظنون خارجی از روی ابزارهای مرتبط با اینترنت چیزها به‌خصوص ابزارهای پزشکی مانند دستگاه مانیتور قلب و تنظیم‌کننده ضربان است.

ایتنا- در کنفرانس امنیت اطلاعات در Newseum واشنگتن، ریجارد لجت، قائم‌مقام مدیر آژانس دراین‌باره گفت: به دنبال تحقیقات تئوریک درباره هک اینترنت چیزها هستیم و ابزارهای پزشکی در اولویت کاری ما برای کسب اطلاعات علیه تروریست‌ها و مظنونین خارجی قرار دارند. وی ردیابی کاربران خارجی از روی ابزارهای حساس متصل به اینترنت را ضروری دانست و گفت اولین به‌روزرسانی نرم‌افزاری این‌گونه اشیا یعنی کشف و پوشاندن حفره امنیتی که از هر دو منظر می‌توان به دیتای آن فکر کرد. به عقیده لجت، تبهکاران اینترنتی دنبال ابزارهای تخصصی اینترنت چیزها به‌جای ابزارهای عمومی‌هستند و ابزاری که با سلامت و حفظ جان افراد سروکار دارند می‌تواند در اولویت کاری قرار گیرد.

وی گفت مثلاً تروریستی در آن‌سوی دنیا از ابزاری مانند تنظیم‌کننده ضربان قلب استفاده می‌کند و از این‌سوی دنیا می‌توان وی را مانیتور و ردیابی کرده ودر لحظه مناسب از آن استفاده کرد. قائم‌مقام آژانس امنیت ملی امریکا در برابر این سؤال که چرا برای هک آیفون به اف‌بی‌آی کمکی نکردند گفت چراکه روی کشف باگ‌های آیفون سرمایه‌گذاری نشده بود و اگر از هم‌اینک به فکر کشف اکسپلویت روی اینترنت چیزها باشیم، قطعاً به پاسخ‌های خوبی در آینده نزدیک می‌رسیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">