ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

علت فنی اختلال ۲ روزه سایت سرشماری

| سه شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۵، ۰۲:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به دلیل پیش‌بینی مرکز آمار، از دیتابیس این مرکز به جای دیتابیس وزارت ارتباطات در ثبت‌نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ استفاده شد که توان پاسخگویی به ۴۰۰ هزار درخواست را نداشت و سامانه مختل شد.

محمود واعظی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره اعلام رئیس مرکز آمار برای اختصاص یک گیگابایت اینترنت هدیه به ثبت نام کنندگان اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن 95 و بی اطلاعی اپراتورها در این باره اظهارداشت: 2 هفته پیش در جلسه‌ای با رئیس مرکز آمار و وزارت ارتباطات پیشنهاد کردم که برای تشویق مردم به ثبت‌نام اینترنتی به هر شخص ثبت نام کننده یک گیگابایت اینترنت هدیه اختصاص داده شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به اینکه اپراتورها همواره در این طرح‌ها همکاری می‌کنند، مقرر شد با همکاری اپراتورها این هدیه به ثبت نام کنندگان اینترنتی اختصاص یابد.

به گزارش فارس، در این باره علی‌اصغر عمیدیان معاون وزیر ارتباطات در توضیح بیشتر این موضوع گفت: قرار شده پس از ثبت نام نهایی مرکز آمار لیست ثبت نام کنندگان اینترنتی را ارائه کند که به اپراتور اعلام می‌شود این مشترک ثبت نام اینترنتی انجام داده و در دوره‌های صورت حساب گیری اپراتورها در نهایت این هدیه به مشترک تعلق خواهد گرفت.

عمیدیان تأکید کرد: این دستور به اطلاع اپراتورها رسانده می‌شود.

در ادامه همچنین وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال دیگر فارس درباره اینکه اختلال در سامانه ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن 95 به علت اشکال فنی بر بستر شبکه ملی اطلاعات عنوان شد، علت این اختلال را تصریح کرد و گفت: 2 هفته پیش که جلسه مشترک مرکز آمار و وزارت ارتباطات در این باره برگزار شد رئیس مرکز آمار اعلام کردند که از دیتابیس این مرکز برای ثبت نام استفاده خواهد شد.

وی گفت: در آن زمان اعلام کردیم که اگر احتیاج است از دیتابیس وزارت ارتباطات به جای دیتابیس مرکز آمار در این باره استفاده شود که رئیس مرکز آمار اعلام کردند با توجه به پیش‌بینی استقبال از اولین سرشماری اینترنتی دیتابیس مرکز آمار کافی باشد.

وی گفت: به این ترتیب ایشان پیش‌بینی درصد مراجعه کمتری را داشتند اما با توجه به اینکه دسترسی‌ها در سراسر کشور نسبت به آخرین طرح سراسری اینترنتی افزایش یافته، پیش‌بینی درست از آب در نیامد.

واعظی گفت: به این ترتیب از بعد از ظهر روز یکشنبه و  در پی اختلال در سامانه ثبت نام اینترنتی، دیتابیس وزارت ارتباطات در اختیار قرار گرفت و به نظر می‌رسد از این پس مشکلی نباشد.

وی تاکید کرد: عملکرد این سامانه بر بستر شبکه ملی اطلاعات مشکلی نداشته و همچنین برای افزایش ایمنی این سامانه نیز دسترسی از خارج مقدور نیست.

واعظی یادآور شد: در روز اول و دوم آغاز سرشماری اینترنتی 400 هزار خانوار به این سامانه مراجعه کردند که حدود 10 درصد موفق به ثبت نام شدند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">