ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فراز مغزها از سیلیکون‌ولی به آستین

| دوشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۵:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

دره سیلیکون نام رایج و غیررسمی منطقه ای در 70 کیلومتری جنوب شرقی سانفرانسیسکو در کالیفرنیاست که شهرت خود را مدیون قرار داشتن غول های فناوری در این منطقه است و آرزوی هر جویای کاری است که در یکی از شرکت های این منطقه به استخدام درآید. اما حالا مغزهای فناوری جای دیگری را به سیلیکون ولی ترجیح می دهند.
INC- هزینه های بالای زندگی در سیلیکون ولی و قیمت سرسام آور خانه موجب شده که این مطنقه بیشترین نرخ ریزش کارمند را داشته باشد و به گفته بعضی کارشناسان، فرار مغزها این بار در قطب فناوری اتفاق می افتد. 
این روند در پنج سال گذشته حدود ۶۷ درصد رشد داشته و تعداد کارمندانی که از این منطقه فرار را بر قرار ترجیح می دهند، مرتبا افزایش می یابد. طبق اعلام یک وب سایت کاریابی به نام indeed، حدود ۴۴ درصد جویندگان کار در سانفرانسیسکو و سن خوزه به دنبال پیدا کردن محل دیگری برای کار در خارج از منطقه خود هستند. این نرخ رشد از شهرهای دیگر آمریکا که بخش های فناوری بزرگی دارند مانند نیویورک، سیاتل، بوستون و آستین هم بیشتر بوده است.
معاون ارشد وب سایت indeed در این مورد گفته است که حتی بسیاری از کارمندان دره سیلیکون که حقوق بسیار بالایی دارند، به دنبال راهی برای فرار از این منطقه هستند. 
معاون ارشد این وب سایت اعلام کرده است بسیاری از کارمندان سیلیکون ولی که حقوق بالایی دریافت می کنند نیز به دنبال پیدا کردن شغل در خارج از این منطقه هستند. طبق اعلام دیگری از این وب سایت، حدود ۴۹ درصد از جوانان بین ۱۸ تا ۲۴ سال به دنبال محل دیگری برای کار هستند. جالب است بدانید که این درصد در میان افراد حرفه ای با چند سال سابقه کار که زندگی آرام تری نسبت به جوانان دارند، حتی بیشتر است. حدود ۵۹ درصد از افراد بین ۴۵ تا ۵۴ سال نیز تمایل به کار کردن در نقاط دیگر آمریکا دارند.
معاون ارشد این سایت می گوید: ما فکر می کنیم زندگی در سیلیکون ولی برای شهروندانش صرف نمی کند و بیشتر آنها به دنبال جایی هستند که دخل و خرج شان به هم بخورد.  همانطور که گفته شد، آستین در تگزاس یکی از شهرهای جایگزین برای کسانی است که دیگر دوست ندارند در سیلیکون ولی بمانند. این شهر برخلاف سیلیکون ولی در سال های اخیر با کاهش درصد فرار نخبگان همراه بوده است. امروزه تنها ۳۴ درصد از آنها به دنبال کار کردن در یک منطقه دیگر هستند که این نرخ نسبت به پنج سال گذشته حدود ۳۳ درصد کاهش یافته است. همچنین آستین با رشد ۱۳ درصدی پیدا کردن کار در این منطقه روبه رو بوده و بالاترین نرخ را در میان دیگر مراکز فناوری داشته است.
گفتنی است که متوسط درآمد سالانه یک مهندس نرم افزار در سیلیکون ولی134 هزار و در آستین 110 هزار دلار است. اما این در حالی است که هزینه های زندگی در آستین کمتر است و مهندسی که در آستین در این شرایط زندگی می کند از رفاه بیشتری برخوردار خواهد بود و از نظر کارشناسان، از کیفیت زندگی متناسب با درآمد ۱۹۸ هزار دلار در سال بهره مند است. 
در کل بر اساس آمار می توان گفت که جویندگان کار در سیلیکون ولی به دنبال پیدا کردن محل دیگری برای کار هستند ولی تعداد افراد جویای کار در آستین افزایش می یابد. (منبع:فناوران)

  • ۹۶/۰۱/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">