ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه قبل از تشکیل قانون وزارت ارتباطات فرکانس 700 و 800 در اختیار سازمان صدا و سیما بوده و از شمول قانون این وزارتخانه طبق قانون مجلس خارج است، گفت: مشکل فعلی عرضه اینترنت فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ نیست، فقدان الگوی مناسب توزیع پهنای باند است.

رضا تقی‌پور، وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتوگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه قبل از تشکیل قانون وزارت ارتباطات فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ در اختیار سازمان صدا و سیما بوده است، گفت: فرکانسی که از مدتها قبل بر سر آن صحبت های زیادی شده و امروز برای چندمین بار متوالی مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است کاملا وضعیت مشخصی دارد چراکه این فرکانس قبل از تشکیل قانون وزارت ارتباطات در سال ۸۳ در اختیار صداو سیما بوده است.

وی افزود: باید به این نکته اشاره کنم که فرکانس های مربوط به نیروهای مسلح و سازمان صداوسیما طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی معاف از مالیات و خارج از شمول قانون تشکیل وزارت ارتباطات است که این خود سندی بر مالکیت صدا و سیما دارد.

تقی پور تصریح کرد: اگر سازمان صداو سیما بخواهد فرکانس تحت اختیارش را به وزارت ارتباطات بدهد مخالفتی وجود ندارد آنها باید به توافق برسند.

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: با ایجاد شبکه فیبرنوری می توان منابع فرکانسی کشور را ذخیره کرد و تنها برای مواردی که نیاز است این پهنای باند را در قالب بی‌سیم در اختیار کاربران قرار داد از طرفی باید توجه داشت که نسبت کاربران اینترنت ثابت و اینترنت موبایل در کشور نیازمند اصلاح است.

وی ادامه داد: باید به این نکته اشاره کنم که در فیبر نوری  محدودیتی برای پهنای باند وجود ندارد و برای آیندگان پهنای باند فیبر نوری می تواند نیاز به اینترنت را تأمین کند.

تقی پور ادامه داد: از فرکانس فقط برای تجهیزات بی‎سیم استفاده می‌شود که طبیعتا، با محدودیت منابع روبرو هستیم و معتقدم برای توزیع گسترده  پهنای باند باید از توسعه فیبر نوری استفاده شود، این موضوع درحالی است که از فرکانس ها تنها برای شبکه های بیسیم بهره برداری می شود.

وی با تاکید بر اینکه مشکل فعلی عرضه اینترنت در کشور، کمبود فرکانس‌های در اختیار وزارت ارتباطات نیست، گفت: مشکل فعلی عرضه اینترنت پیاده‌سازی و فقدان الگوی مناسب توزیع پهنای باند در کشور است که باید بازنگری و اصلاح شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">