ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فعالیت اوبر در لندن متوقف می‌شود

| جمعه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۰۴:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

سازمان حمل‌ونقل شهری لندن (TfL) روز جمعه اعلام کرد که با درخواست تمدید مجوز فعالیت شرکت خدمات تاکسیرانی آمریکایی 'اوبر' که پایان ماه جاری میلادی منقضی خواهد شد، مخالفت کرده است.

به گزارش ایرنا، این نهاد انگلیسی، دلیل تصمیم خود را عدم پایبندی اوبر به موازین و مقررات سازمان حمل‌ونقل شهری لندن عنوان کرد و افزود: اپراتورهای خصوصی که در شهر لندن فعالیت می‌کنند بایستی مطابق با قوانین دقیقی فعالیت کرده و پایبندی خود را به این سازمان به اثبات برسانند تا به کار خود ادامه دهند. این سازمان نیز بایستی اطمینان حاصل کند که این اپراتورها شایستگی دریافت مجوز را دارا هستند.
این نهاد انگلیسی با این‌حال عنوان کرد به این نتیجه رسیده که شرکت 'اوبر لندن' شایستگی دریافت مجوز فعالیت به‌عنوان یک اپراتور خصوصی در شهر لندن را ندارد.
سازمان حمل‌ونقل انگلیس می‌گوید 'اوبر' برخی مقررات این سازمان را همچون اخذ گواهی پزشکی رانندگان و گزارش جرائم جدی به نهادهای امنیتی را نقض کرده است.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، اوبر حدود چهل هزار راننده در لندن دارد.
صادق خان شهردار لندن با انتشار پیامی در صفحه فیس بوکش از تصمیم گرفته‌شده در این رابطه حمایت کرد و نوشت: اگر سازمان حمل‌ونقل لندن این مجوز را، درحالی‌که برای مردم این شهر مخاطره‌آمیز است، تمدید می‌کرد، اقدام اشتباهی صورت می‌داد.
وی بابیان اینکه درهای لندن به روی فناوری های های جدید گشوده است، افزود: این در حالی است که تمام شرکت‌هایی که در لندن فعالیت می‌کنند بایستی مطابق با استانداردهایی که ما انتظار داریم فعالیت کنند.
در همین حال شرکت اوبر در بیانیه‌ای تصمیم سازمان حمل‌ونقل شهری لندن را مورد انتقاد قرارداد و گفت: این تصمیم نشان می‌دهد که درهای لندن به روی فناوری‌های جدید گشوده نیست
این بیانیه افزود: 3.5 میلیون نفر در لندن که از نرم‌افزار این شرکت استفاده می‌کنند و 40 هزار راننده‌ای که از این طریق ارتزاق می‌کنند از تصمیم گرفته‌شده شگفت‌زده خواهند شد.
اوبر اعلام کرد که از تصمیم گرفته‌شده در دادگاه شکایت خواهد کرد.
اوبر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات تاکسیرانی در آمریکا بوده و شعبه‌های آن در کشورهای مختلف جهان فعال هستند.‏ این شرکت مسافران را با استفاده از تلفن برای انجام سفر به رانندگانش مرتبط می‌کند‎.‎
اوبر در تجارت تاکسیرانی اینترنتی پیشگام است و ازجمله دو سال پیش سیستم تاکسی‌های خودران (بدون راننده) خود را در برخی از شهرهای آمریکا عرضه کرد.

  • ۹۶/۰۶/۳۱

اوبر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">