ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فناوری اطلاعات و برجام مخابراتی

| دوشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۵۳ ق.ظ | ۰ نظر

سهیل مظلوم واجاری* - سرانجام پس از ماه‌ها کشمکش میان دولت و سهامداران مخابرات ایران مدل تفاهم برجامی‌ دولت نتیجه داد و هیات مدیره‌ای که حاصل تفاهم ذینفعان بوده است به روی کار آمد. قبل از هر موضوعی حصول این توافق در بهار 95 را به فال نیک گرفته و امیدوارم که اثرات آن در همین سال 95 ساری و جاری گردد.

شکی نیست حضور مدیران آشنا به صنعت مخابرات و با تجربیات ارزنده در سطح ملی و انتخاب مدیری با دانش روز و کارآزموده صنعت، نوید روزهای روشن در مخابرات ایران را می‌دهد.

از آنجاییکه امسال مزین به نام اقتصاد مقاومتی است و این عبارت در ذات خود تعبیر اقتصادی درون‌زا و برون‌گرا را دارد انتظار می‌رود که مدیران منتخب توجه ویژه‌ای به شرکت‌های داخلی حوزه فاوا خصوصا شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات بنمایند.

چه آنکه طی ماه‌های اخیر که بحران مدیریتی در این شرکت رخ می‌نمود، طرح‌های توسعه و تغییر ساختار داخلی مخابرات که همکاری شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات را می‌طلبید به محاق رفته و عملا از دستور خارج گردیده بود.

کما این که به شهادت مدیران ارشد مخابرات، بسیاری از طرح‌ها و قراردادهای منعقده و یا در حال انعقاد در حالت بلاتکلیفی بسر برده که این بلاتکلیفی علاوه بر آنکه عدم النفع توقف آنها را متوجه شرکت مخابرات می‌کند، شرکت‌های خصوصی طرف قرارداد را نیز با مشکل مواجه ساخته است.

از سوی دیگر بار رویکرد عمومی ‌جامعه در توجه به فناوری اطلاعات و ارتباطات، تعدادی از شرکت‌های این حوزه آماده همکاری و مشارکت با شرکت‌های مخابرات استانی در ارایه خدمات پهنای باند و سرویس‌های ارزش افزوده هستند. لذا تداوم بلاتکلیفی در سطح مدیریت ارشد مخابرات خواسته و یا ناخواسته شرایط تصمیم‌گیری را دشوار کرده و انتظار می‌رود با ارسال پیام ثبات و توجه به مشارکت با بخش خصوصی از سوی مدیران تازه منتخب، جان تازه­ای به کالبد مخابرات ایران دمیده شده و از این رهگذر صنعت فناوری اطلاعات ایران که سال 94 را با سختی به اتمام رسانیده است با امید به آینده سال 95 را آغاز نماید.

اما به نظر اینجانب، مهمترین دستاورد تحولات اخیر مخابرات برای حوزه فناوری اطلاعات همانا فاصله گرفتن آقای جهانگرد از حوزه ارتباطات است که این مهم می‌تواند فرصت‌های زمانی وروانی بیشتری را برای خدمت‌رسانی ایشان به وظیفه اصلی خود که ساماندهی  ساختار و رشد انفجاری طرح‌های توسعه فناوری اطلاعات و سرویس‌های دولت الکترونیکی در سطح ملی و منطقه­ای است را به دنبال داشته باشد.

حضور یک مهندس جهانگرد شش دانگ که در راه توسعه فناوری اطلاعات تلاش نماید اکسیری است که نیاز امروز این حوزه برای تعالی آن است، خاطره­ای که قبلا نیز یک بار به نیکی تجربه شده است.

*نایب رییس پیشین سازمان نظام صنفی رایانه­ ای کشور

(منبع:عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">