ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فیس‌بوک بستر گسترش اخبار جعلی شده است

| دوشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۸، ۰۱:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

نتایج بررسی علمی جدید دانشگاه آکسفورد نشان می دهد اگر چه میزان انتشار اخبار جعلی در توئیتر کاهش یافته، اما فیس بوک محبوب ترین شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری اخبار جعلی است.
به گزارش فارس به نقل از یاهونیوز، بررسی های جدید دانشگاه آکسفورد حاکی است میزان انتشار اخبار دروغین در توئیتر کمتر شده، اما هنوز این اخبار به شکلی گسترده در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند.

بر همین اساس سایت های انتشار اخبار جعلی هر روز به طور متوسط ۹.۶ خبر دروغین منتشر می کنند. در عین حال سازمان‌های خبری و خبرگزاری های مهم هر روز به طور متوسط ۳۸.۲ خبر جعلی منتشر می کنند. در عین حال، میزان به اشتراک گذاری اخبار واقعی بیشتر از اخبار جعلی است.

تحقیق یادشده نشان می دهد ۴۰ درصد از اخبار جعلی ارسالی در شبکه های اجتماعی باعث واکنش شدید کاربران می‌شوند. اما اخبار رسانه های واقعی معمولا باعث واکنش ملایم می گردند. در این تحقیق کمتر از دو درصد منابع خبری به اشتراک گذاشته شده در توئیتر را اخبار جعلی تشکیل داده بودند.

بخش عمده سایت های منتشر کننده اخبار جعلی در امریکا، کانادا و آلمان واقع هستند و فیس بوک محبوب ترین شبکه اجتماعی برای انتشار چنین اخباری است.

  • ۹۸/۰۹/۱۸

اخبار جعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">