ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فیس‌بوک و اینستاگرام بزرگترین ناقضان حریم شخصی

| سه شنبه, ۳ فروردين ۱۴۰۰، ۱۱:۲۶ ق.ظ | ۰ نظر

بررسی‌های مؤسسه پی کلود با استفاده از ابزار جدید اپل برای مشخص شدن میزان رعایت حریم خصوصی کاربران توسط اپلیکیشن‌ها نشان دهنده عملکرد بد اینستاگرام و فیس‌بوک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آی مور، تجزیه و تحلیل برنامه‌های قابل نصب بر روی سیستم عامل آی او اس ۱۴ اپل توسط مؤسسه پی کلود ثابت کرده که ۵۲ درصد از کل اپلیکیشن‌های ارائه شده در اپ استور داده‌های خصوصی کاربران را جمع‌آوری کرده و آنها را در اختیار افراد و شرکت‌های ثالث می‌گذارند.

بدترین عملکرد در زمینه سرقت اطلاعات شخصی کاربران آی او اس متعلق به برنامه اینستاگرام است که ۷۹ درصد از داده‌های شخصی کاربران را جمع‌آوری کرده و در اختیار دیگران قرار می‌دهد. فیس‌بوک هم با سرقت ۵۷ درصد از اطلاعات شخصی کاربران و انتقال بی اجازه آنها به افراد و شرکت‌های ثالث رتبه دوم را کسب کرده است. رتبه سوم نیز با ۵۰ درصد سرقت اطلاعات خصوصی به طور مشترک به لینکد ین و اوبر ایتس رسیده که از زیرمجموعه‌های اوبر است.

اینستاگرام اطلاعاتی مانند سوابق جستجو، موقعیت مکانی کاربران، نشانی‌های تماس، اطلاعات مالی و غیره را جمع‌آوری می‌کند و به طرف‌ها ثالث ارائه می‌کند. هر بار جستجو در یوتیوب باعث می‌شود ۴۲ درصد از اطلاعات شخصی کاربران به جای دیگری فرستاده شود. محتوای ویدئوهای تبلیغاتی برای کاربران یوتیوب بر اساس همین اطلاعات سرقت شده از کاربران شخصی سازی و انتخاب می‌شود.

۸۰ درصد از برنامه‌های بررسی شده پی کلود از اطلاعات شخصی کاربران برای بازاریابی محصولات تولیدی دیگر خود در محیط همان برنامه استفاده می‌کنند. این برنامه‌ها گاهی اپلیکیشن‌های پرداخت مالی و گاهی اپلیکیشن‌های نمایش دهنده تبلیغات شرکت‌های سازنده برنامه‌های مذکور هستند.

فیس‌بوک و اینستاگرام با سو استفاده از ۸۶ درصد از داده‌های شخصی کاربران برای تبلیغ محصولات وابسته به خود باز هم بدترین رتبه را کسب کرده‌اند. نکته جالب اینکه حتی برنامه‌های ظاهراً ایمن که به حریم شخصی کاربران احترام می‌گذارند نیز چنین اقداماتی را انجام می‌دهند که از جمله آنها می‌توان به سیگنال، اسکایپ، زوم، تلگرام و غیره اشاره کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">