ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور از فیلتر تعدادی از سایت‌های موسسات جاعل مدرک تحصیلی به دنبال شکایت وزارت علوم و دستور قضایی خبر داد.

جواد جاویدنیا سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، از فیلتر تعدادی از سایت‌های موسسات فعال در حوزه آموزش عالی بدلیل شکایت نماینده وزارت علوم و با دستور بازپرس شعبه ۷۵۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۷ مشهد خبر داد.

وی اظهار داشت: دستگاه قضایی حامی هر گونه فعالیت و کسب و کار مجاز در چارچوب قانون است و مادامی که جرمی صورت نگرفته باشد و آسیبی به مردم وارد نشود به این حمایت ادامه خواهد داد، اما وقوع جرم خط قرمز دستگاه قضایی است.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به برخی از جرائم و تخلفاتی که از سوی این موسسات واقع شده بود ازجمله جعل و صدور مدارک آموزش عالی به صورت کاملا غیرمجاز یا ناشی از فعالیت آموزشی خارج از محدوده مجوز صادره اشاره و عنوان کرد: فعالیت مجرمانه و غیر مجاز موسسات مذکور می‌تواند به سیستم آموزشی کشور ضرر‌های جبران ناپذیری وارد کند و این مسئله موجب شکایت وزارت علوم و رسیدگی مقام قضایی و در نهایت صدور دستور فیلتر و مسدود سازی سایت‌های این موسسات گردید.

جاویدنیا افزود: در همین راستا ۷ نفر از متهمان با پیگیری و تلاش شبانه روزی بازپرس دستگیر و تعداد زیادی مدارک آموزشی مجعول که بعضا در اختیار چهره‌های معروف قرار گرفته بود، کشف و ضبط گردیده و پرونده آن‌ها در حال گذراندن روند قانونی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">