ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

محمدرضا پورابراهیمی در برنامه «بدون توقف» در خصوص برنامه‌های مهم مجلس در حوزه اقتصادی گفت: یکی از موضوعات مهم طرح حکمرانی ریال است، مفهوم ساده آن این است که حاکمیت باید بداند که گردش پول از کجا آغاز شده و به کجا ختم می‌شود، نمی‌شود ما دو میلیون کارتخوان داشته باشیم که هویت‌شان مشخص نباشد، در این صورت چطور می‌توان با فساد مبارزه کرد؟ چطور می‌توان منابع پایدار ایجاد کرد؟ یا اقتصاد مقاومتی ایجاد کرد؟ دستگاه کارتخوان رفته در منطقه آزاد تا از ویژگی‌های آن استفاده کند اما آمده در منطقه غیرآزاد و دارد از مزایای آن استفاده می‌کند، اگر در کشور اشراف کامل بر اطلاعات و گردش ریال نباشد نمی‌توانید اقتصاد را کنترل کنید، لذا باید همه اطلاعات افراد و خانوارها شفاف شود، کسی نمی‌تواند در حسابش میلیاردها تومان گردش داشته باشد بعد ببینید تحت پوشش یکی از نهادهای حمایتی بوده به سوءاستفاده یک جریان اقتصادی.

به گزارش مهر نماینده مردم کرمان در مجلس در ادامه اظهار کرد: لذا قانونی دارد نوشته می‌شود که دولت را مکلف می‌کند تمام نظارت‌ها را عملیاتی کند که در این صورت هیچ فسادی امکان‌پذیر نیست، در واقع در حوزه شفافیت ما همه تمرکزمان را گذاشتیم هم بر شفافیت نظام اقتصادی در بیرون که کد ملی هر فردی را بزنید تمام اطلاعات حساب‌ها و گردش مالی‌اش مشخص می‌شود، در واقع با این کار زیرساخت‌های لازم برای شفافیت‌های مالی و اطلاعاتی ایجاد می‌شود و هم شفافیت در حوزه عملکرد خود نمایندگان، الان شفافیت رأی نمایندگان در دستور کار کمیسیون آئین‌نامه داخلی است در واقع مجلس این کار را از خودش شروع کرده و حتی در خصوص دارایی‌های نمایندگان نیز این طرح آغاز شده است.

عضو شورای هماهنگی سرا قوا در پایان با تأکید براینکه موضوع دیگر طرح اصلاح قانون بازار سرمایه است که الان در دستور کار قرار دارد، گفت: موضوع بحث رویکرد تقویت حوزه منابع ارزی در کشور از طریق تدوین نهایی کردن قانون مورد نیاز رمز ارزهاست، که الان به شدت مورد نیاز بوده و در دستور کار کمیسیون اقتصادی است، همچنین موضوع طرح جهش تولید مسکن نیز در کمیسیون عمران مجلس در حال پیگیری است، که امیدواریم بتوانیم با احکامی که در قانون مالیات بر عائدی داریم یا قانون مالیات بر مجموع درآمد بتوانیم در بودجه ۱۴۰۰ با توافق دولت برای اولین‌بار پایه جدید و منابع جدید پایدار جایگزین نفت را ببینیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">