ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قبل از فیلترینگ تلگرام به مردم اطلاع می‌دهیم

| دوشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۷، ۰۵:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی در رابطه با اهمیت استفاده‌ی دستگاه‌های حاکمیتی از پیام‌رسان‌های داخلی در خدمات دولت الکترونیک و سایر امور جاری، اظهار داشت: در همین زمینه مصوبه‌ای داشتیم که به بسیاری از دستگاه‌ها ابلاغ شده و به مابقی هم در حال ابلاغ است. مسئله‌ی خروج دستگاه‌های دولتی از پیام‌رسان خارجی بدون ضابطه مسجل و مسلم است و به طور جدی در حال پیگیری است؛ در آینده حتماً با دستگاه‌هایی که به این مصوبه بی‌توجهی کنند، برخورد جدی توسط نهادهای نظارتی صورت خواهد گرفت. اما در رابطه با افزودن خدمات دولتی به پیام‌رسان‌ها، ما آن را در سند پیام‌رسان به صورت مرحله‌ای دیده‌ایم؛ یعنی ما متناسب با میزان رشد پیام‌رسان‌ها از نظر جلب مخاطب به مرور یک سری امتیازات جدیدی در ارائه خدمات به آن‌ها می‌دهیم. در واقع اینطور نیست که همه‌ی پیام‌رسان‌ها از روز اول بتوانند همه‌ی خدمات دولتی و خدمات عمومی را ارائه دهند، بلکه باید به حدی از جذب مخاطب برسند و بعد ما در طول مسیر این اجازه را به آن‌ها خواهیم داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان امیر خوراکیان در خصوص آخرین تصمیم شورای عالی فضای مجازی در رابطه با فیلترینگ تلگرام، ابراز داشت: بنا بر این است که اگر تصمیمی مبنی بر فیلترینگ تلگرام گرفته شود، حتماً در زمان مناسب اعلام می‌شود که مردم فرصت اقدامات لازم را داشته باشند. البته این موضوع اولویت بعدی است، آن چیزی که الآن در اولویت اول هست، این مسئله است که مردم از آسیب‌ها و چالش‌های حضور خود و بردن فعالیت‌ها و کسب‌وکارهای خود در پیام‌رسان‌هایی که هیچ ضابطه و اصولی ندارند و هویتی در آن‌ها رعایت نمی‌شود با خبر شوند و خودشان بتوانند بستر امن و مناسب برای فعالیتشان را انتخاب کنند. نباید اینگونه باشد که یک پیام‌رسان برای بردن سرمایه‌های مردم، با سواستفاده از ناآگاهی عمومی، شایعاتی درباره‌ی پیام‌رسان‌های داخلی درست کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">