ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران، فراهم شدن شرایط برای انتقال امن اطلاعات(دیتا) بین غرب و شرق جهان از مسیر ایران را مهمترین دستاورد اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) در بخش زیرساخت های ارتباطی کشور عنوان کرد.

محمدجواد آذری مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران در گفت و گو با ایرنا درباره آثار اجرای برجام بر بخش زیرساخت های ارتباطی ایران ، گفت: این موضوع زمینه ورود ایران را به بازار جهانی خرید و فروش دیتای اینترنت فراهم خواهد کرد.
وی موقعیت ذکر شده را فراهم شدن امکان ترانزیت دیتا از مسیر ایران عنوان کرد و افزود: اکنون ایران می تواند دروازه اتصال غرب به شرق باشد زیرا کشور چین که یک سوم جمعیت جهان را دارد نیازمند اتصال به اینترنت اروپاست.
آذری جهرمی معتقد است، اکنون مسیر اتصال اینترنتی چین به اینترنت اروپا از مسیر نامطمئن و با تاخیر دریایی درحال انجام است و پس از اجرایی شدن برجام این مسیرمی تواند از طریق خشکی و از راه ایران باشد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: پسابرجام شرایطی فراهم کرده که این مسیر فعال سازی شود و قراردادهای خوبی نیز در حال انعقاد است که در ماه های آینده اطلاع رسانی خواهد شد.
وی بیان کرد: تلاش های صورت گرفته سبب شد تا ظرفیت شرق و غرب را فعال کنیم و به این ترتیب بتوانیم در بازار اینترت جهانی وارد شده و سهم خود را از این بازار کسب کنیم.
آذری جهرمی در ادامه با بیان اینکه وندورهای (تامین کنندگان تجهیزات) اروپایی منعی برای فروش تجهیزات به ما پیش از برجام نداشتند اما به دلایل مشکل های مالی و فراهم نبودن زمینه برای انتقال پول تمایلی برای همکاری نداشتند، یادآوری کرد: اکنون و با رفع موانع بانکی و این موضوع که ایرانی ها از این به بعد می توانند از خدمات گشایش اعتبار اسنادی (ال سی) استفاده کنند همکاری با اپراتورها و تامین کننده های اروپایی بهتر شده است.
مدیرکل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران با یادآوری شرایطی که در اثر تحریم ها برای کشور ایجاد شده بود و درآن تامین کنندگان تجهیزات اعلام می کردند باید قبل از تحویل کالا 90 درصد هزینه خرید پرداخت شود، گفت: اکنون این شرایط به روال معمول در جهان بازگشته است و ما نیز در خرید ها پیش پرداخت نمی دهیم و متناسب با قرارداد ال سی(گشایش اعتباری) باز می شود و پس از حمل کالا پول پرداخت می شود که این نتایج حاصل از اجرای برجام است.
وی حضور تامین کنندگان آمریکایی را در بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات تایید نکرد و گفت: تاکنون نه ما برای ارتباط پیش قدم شده ایم و نه آنها سهمی در اپراتور و بازار ما دارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">