ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امروز عرضه اولیه نماد «وپویا» انجام شد اما اختلالات زیاد و قطعی سامانه کارگزاری آگاه موجب نارضایتی مشتریان این کارگزاری شد.
به گزارش آنا، اختلالات و هنگ‌ها و قطعی‌های زیاد سامانه‌های کارگزاری‌ها باعث شده تا بسیاری از کاربران آن‌ها در هنگام خرید یا فروش متضرر شوند و هنگام خرید یا فروش با هنگ روبرو شوند. امروز نیز عرضه اولیه نماد «وپویا» انجام شد اما اختلالات زیاد و قطعی سامانه کارگزاری آگاه موجب نارضایتی مشتریان این کارگزاری شد.

 این قطعی موجب شد سایر مشتریان کارگزاری آگاه که به دنبال خرید، فروش سهام یا نقد کردن دارایی خود بودند، نتوانند معامله خود را انجام دهند. همچنین با توجه به تعداد بالای مشتریان این کارگزاری، در صورتی که قیمت سهام هر شرکت در هفته آینده با تغییرات مثبت یا منفی مواجه شود کاربران کارگزاری آگاه که قصد خرید یا قروش سهام را داشتند، با ضرر و زیان بسیاری مواجه خواهند شد.

مسئولان کارگزاری آگاه درباره ایراد امروز سامانه معاملات دلایل جالب توجهی را بیان کرده‌اند. مدیرعامل کارگزاری آگاه علت قطعی سامانه معاملات این کارگزاری را سوختگی دیتاسنتر و دستگاه ذخیره اطلاعات (backup) بیان کرده است. این درحالی است که به دلیل افزایش تعداد مخاطبان کارگزاری‌ آگاه لازم بوده تا پیش‌بینی لازم را برای چنین ایامی انجام می‌داده که متاسفانه اختلالات و قطعی‌ها در سامانه کارگزاری‌ها همچنان تکرار می‌شود. سوختگی دیتاسنتر و دستگاه ذخیره اطلاعات و نداشتن جایگزین بیشتر به بی‌تدبیری و ضعف مدیریت کارگزاری‌ها باز می‌گردد که لازم است توسط مدیران سازمان بورس پیگیری شود.

گفتنی‌ است که در دو سال اخیر با افزایش مشتریان کارگزاری‌ها و به تبع آن افزایش درآمد آن‌ها، خدمات این کارگزاری‌ها به مشتریان چندان افزایش پیدا نکرده است حتی به دلیل افزایش کاربران و فعالان بورسی در چندماه اخیر ضعیف‌تر نیز شده است که نتیجه ضعف نظارت و انحصار در افزایش تعداد کارگزاری‌ها است.

 

در همین رابطه: اختلال در سیستم معاملات کارگزاری ها، طبیعی است
دبیرکل کانون کارگزاران بورس گفت: اختلال‌هایی که گاهی اوقات در سامانه آنلاین کارگزاری‌ها صورت می‌گیرد طبیعی است.

روح الله میرصانعی در گفتگو با خبرگزاری صداو سیما درباره اختلال در یکی از دستگاه‌های اصلی زیرساخت سرویس آنلاین کارگزاری آگاه افزود: در همه جای دنیا ممکن است این اتفاق بیفتد و کارگزاری‌ها نیز همه تلاش خود را برای برطرف شدن مشکل، انجام می‌دهند
وی اضافه کرد: سهامداران می‌توانند با تغییر کارگزاری اقدام به داد و ستد کنند.
دبیرکل کانون کارگزاران بورس گفت: کارگزاری‌ها سرور پشتیبان دارند، اما وقتی مشکل فنی ایجاد می‌شود همه تلاش خود را برای برقراری مجدد سامانه آنلاین می‌کنند.

  • ۹۹/۰۴/۰۴

سازمان بورس

نظرات  (۱)

یکی نیست بگه اخه باهوش سهام و دارایی که داشتیم چی میشه؟ دشتگاه ذخیره اطلاعات سوخته؟؟ یکی سهام و دارایی مشتری ها مشخص نیست دیگه.......بعدشم اطلاعات کارگزاری سوخته چرا سهام مشتری ها از سایت ذینعفان قابل مشاهده نیست و عدم دارایی نشان میده؟؟؟  تکلیف مجمع های که تشکیل میشه چیه؟ ازشون سود میبریم یا نه دارایی هامون صفره؟؟؟ کارگزاری لازمه که هم خسارت به مشتری ها بده هم شفاف سازی کنه....ضمنا مگه نمیگه سوخته خب فیلم بگیره و نشان بده...از تلاس های هم که میکنن واسه رفع این مشکل فیلم نشون بده بزار ملت ببین و اون اندک اعتباری که واسه کارگزاری مونده رو حفظ کنن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">