ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قطع اینترنت ایران در حال وقوع است

| چهارشنبه, ۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۰۶:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

چیزی که در ایران اتفاق می‌افتد و محدودیت‌هایی که در ماه‌های اخیر شاهد هستیم، اجازه نمی‌دهد خوش‌بین باشیم. گام‌به‌گام مسیر جداسازی اینترنت ایران از جهان در حال وقوع است.
روزنامه فرهیختگان نوشت: در روز‌هایی که فضای کشور به‌تدریج در حال فاصله گرفتن از اتمسفر ناآرامی‌هاست، مشخص نیست که چرا محدودیت‌های وضع‌شده بر اینترنت با وجود کاهش بحران‌های امنیتی روزبه‌روز افزایش یافته و چه لزومی به وضع محدودیت‌های تازه است؟ محدودیت‌هایی نظیر نامه‌نگاری با شبکه‌های اجتماعی زیرمجموعه شرکت متا مثل اینستاگرام و واتسپ و اعلام ضرب‌الاجل به آنها، تشدید فیلترینگ، به‌روز‌رسانی میدلباکس‌های محدود‌کننده، اعمال محدودیت بیشتر از طریق فایروال‌ها و درنهایت ضرب‌الاجل شرکت شاپرک به پرداخت یار‌ها برای تعویض دامنه. com به ir که اقدامی نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

این روزنامه در ادامه با مرضیه ادهم، پژوهشگر سیاستگذاری در فضای مجازی صحبت کرده و به نقل از او نوشته است: من نمی‌خواهم بدبین باشم ولی چیزی که در ایران اتفاق می‌افتد و محدودیت‌هایی که در ماه‌های اخیر شاهد هستیم، اجازه نمی‌دهد خوش‌بین باشیم. گام‌به‌گام مسیر جداسازی اینترنت ایران از جهان در حال وقوع است چه با فیلتر کردن و چه با تعریف‌هایی که وزیر اعلام می‌کند خیلی از مشکلات اخیر در شبکه مسیر جداسازی را نشان می‌دهند.

او سپس تاکید کرده است: اگر ترس از تحریم‌ها و دستکاری شدن است، می‌توانستند بگویند در کنار درگاه پرداختی خود در دامنه دات‌کام، به‌عنوان پلن دیگر دامنه دات‌آی‌آر را هم داشته باشید که اگر آن دچار مشکل شد درگاه دات‌آی‌آر وجود داشته باشد ولی وقتی به پرداخت‌یار‌ها می‌گویید جایگزین کنید و در دامنه دات‌کام نباشید، این نمی‌تواند توصیه‌ای برای پشتیبانی و راهکاری برای مواقع بحرانی باشد. بیشتر به نظر می‌رسد قرار است بعدها اتفاقی رخ دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">