ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ماوس و کیبورد بی‌سیم، دروازه ورود هکرها

| يكشنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

همیشه ترس از دست دادن اطلاعات و نفوذ افراد بیگانه به سیستم عامل همراه کاربران بوده و هست، شیوه های مختلفی از سوی هر کاربر برای جلو گیری از این رویداد مورد امتحان قرار می گیرد. باید در نظر داشت که سارق های اطلاعات و گروه های که سعی بر گسترش دادن بد افزار های خود دارند همیشه یک قدم جلو تر حرکت خواهند کرد.

طی اطلاعات بدست آمده هکر ها روشی جدید برای نفوذ پیدا کرده اند، این مسیر نیازی به اینترنت نداشته و از آنجایی که روش آنها پیچیده می باشد می توان گفت سیستم عامل شما هر لحظه امکان دارد مورد حمله قرار بگیرد. حال چگونه این اتفاق رخ می دهد. اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که از ماوس و کیبورد بدون بلوتوث بهره می گیرد امکان این رخداد را کاهش داده اید اما متاسفانه باید عنوان کرد افرادی که از طریق بلوتوث دستگاه های خود را متصل می کنند راه را برای هکر ها هموار نموده اند، در خرید لوازم جانبی کامپیوتر دانگل مینی در بسته بندی اکثر موشواره و صفحه کلید های بلوتوثی مشاهده می شوند، دانگل ها دروازه ورود هکرها را باز می گذارند این اتفاق برای همه سخت افزار های جانبی روی می دهد یا خیر!

با توجه به گزارش محققان امنیتی شرکت باستیل (Bastille)، در مجموع پنج شرکت تولید کننده موشواره و صفحه کلید بی سیم آسیپ پذیر تر بوده و سطح امنیتی آنها بسیار پایین است :

Logitech
Dell
Microsoft
HP
Lenovo

روش مورد استفاده هکر ها ” MouseJacking ” نامیده می شود و بطور کامل می توان گفت تا بروز رسانی و رفع این مشکل از سوی سازندگان برگ برنده هک میلیون ها کامپیوتر در دستان سارقان قرار دارد، نقص دستگاه های اتصال بی سیم از آنجایی سر چشمه می گیرید که ارتباط بین دانگل (گیرنده رادیوئی) و فرستنده اطلاعات رمز گذاری “encrypted” نشده است. موشواره های بی سیم و صفحه کلید می توانند از طریق فرکانس رادیویی با دانگل USB ارتباط بر قرار کنند و سپس داده ها در حال رفت و آمد هستند، اکثر تولید کننده گان بزرگ برای جلوگیری از سرقت محصولات خود و استفاده آنها بر روی دیگر سیستم ها رمز گذاری های را ترتیب دیده اند اما برخی هم راه را برای نفوذ باز گذاشته اند، این در حالیست که هکر ها برای دست یابی به اطلاعات شما فقط لازم است 15 تا 30 دلار خرج کنند! و با دادن چند خط دستور بر روی دانگل رادیوئی شما وارد سیستم شده و برنامه های از پیش تایین شده خود را عملی کنند این روش از فاصله 100 متری کاملا امکان پذیر بوده و هکر ها با رهگیری سیگتال دانگل USB ارتباط را بر قرار می کنند نتیجه آزمایش محقق ها نشان داده است سرعت بر قراری اتصال بصورت بی سیم و دست یابی به منابع برابر با نصب یک Rootkit در 10 ثانیه است.

آیا شما هم از آن دسته کابرانی هستید که از کیبورد و موس های بی سیم استفاده می کنند؟(منبع:سخت افزار)

  • ۹۵/۰۱/۰۸

هکرها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">