ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مجلس انتخابات الکترونیکی را پیگیری می‌کند

| دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۵۹ ق.ظ | ۰ نظر

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای الکترونیکی شدن انتخابات همه جنبه‌های حقوقی و قانونی لازم در نظر گرفته شود که مجلس شورای اسلامی نیز عهده دار آن است.
نظام‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خانه ملت، به لزوم فراهم شدن زیرساخت‌های موجود برای الکترونیکی شدن انتخابات اشاره کرد و گفت: موضوع الکترونیکی شدن انتخابات از سال‌ها پیش مطرح بوده و حتی شورای نگهبان نیز مخالفت ماهوی با چنین انتخاباتی نداشته چرا که دنیا در حال حرکت به سمت برگزاری انتخابات الکترونیکی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در حقیقت باید به لحاظ شکلی برگزاری انتخابات به سمت و سویی سوق داده شود که متناسب با شرایط زمانی و پیشرفت‌های فناورانه باشد و شاید در گذشته با بحث‌های شکلی برگزاری انتخابات الکترونیکی مخالفت می‌شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شورای نگهبان مصر بر دفاع از حقوق مردم است زیرا رای مردم امانت بوده و باید از آن صیانت شود.

وی اظهار کرد: باید به یک اطمینان خاطر کافی در زمینه برگزاری انتخابات الکترونیکی رسید، البته فضای حوزه فناوری اطلاعات رشد و پیشرفت بسیار خوبی داشته و می‌توان مد‌ل‌ها و روش‌های اطمینان بخش و تاثیرگذاری را برای چنین انتخاباتی داشت، اما مستلزم شکل‌دهی زیرساخت‌های قانونی بوده و بایستی جنبه‌های حقوقی متناسب با این موضوع هم مشخص شود که مجلس شورای اسلامی عهده‌دار آن است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید اعضای کمیسیون داخلی کشور و امور شوراهای مجلس شورای اسلامی به موضوع الکترونیکی شدن انتخابات ورود جدی داشته باشند تا زیرساخت‌های حقوقی و قانونی لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی فراهم شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">